הטלוויזיה החברתית - מונח המתאר את הפעילות במדיה החברתית בנוגע לתוכניות טלוויזיה - היא כבר תעשייה של ממש בארה"ב ■ המפרסמים הבינו את הפוטנציאל שלה, והפלטפורמות מוצאות דרכים לתקשר הלאה את התכנים
לינוי בר-גפן בחרה להצטרף למיזם הטלוויזיה החברתית "הירקון 70": "הלב והבטן שלי לא נמצאים בלעשות עוד רייטינג ועוד כסף"
לצד אמצעי התקשורת המוכרים, פועלים בישראל מיזמים תקשורתיים שמנסים לספק לציבור זווית אחרת על האקטואליה ■ "הטלוויזיה החברתית", אחד המיזמים האלטרנטיביים הבולטים, מנסה לגרום לציבור להפוך לצרכן תקשורת ביקורתי