בעוד הצרכים שמספקים מוצרי היוקרה הם איכות, סמל סטטוס ותדמית, הרי שהמוצרים הירוקים מספקים את הצורך בשמירה על הסביבה ובעתיד טוב יותר לעולם • האם באמת ניתן לחבר ביניהם בלי לפגוע בתדמית ובאיכות של מוצר היוקרה?
בתו הצעירה של הקבלן משה אביב ז"ל, רכשה נתח של 25% בחברת Hi-Wood ובחברת הבת "דלתות פוליווד" ■ החברה, שנוסדה ב-2013, מתמקדת בייצור תעשייתי מחומרים ממוחזרים
התו יוענק לחברות שיעברו הליך מוסדר ■ מחירו של התו מתחיל ב-1,600 שקל לשנה, ועד כה קיבלו אותו סופר-פארם, הולנדיה ומיטב דש
ככל שעולה המודעות לנזק הסביבתי ממוצרים שונים, כך גדל גם מבחר המוצרים המוגדרים "אקולוגיים" - והחברות מנצלות זאת בתמחור ■ האם המוצרים באמת ירוקים? בקרוב יפורסם מדריך קריטריונים מחייב ■ צפו בפערי המחירים
עפ"י הסקר, הצרכנים מראים פחות נכונות לשלם יותר על מוצרים "ירוקים" ■ הסיבה העיקרית: הצרכנים הפכו לביקורתיים כלפי ההצהרות "הירוקות" של היצרנים
אחרי שנים של התלהבות מהמוצרים הירוקים ואג'נדה של תמיכה באיכות הסביבה, הצרכנים בארה"ב החלו להתעייף: מכירות המוצרים הירוקים ואפילו המכוניות ההיברידיות נמצאות בירידה
שורת מוצרים המוגדרים "ידידותיים לסביבה" ממלאים את המדפים, כאשר הצרכנים לא תמיד יודעים האם הם באמת אקולוגיים ומה ההבדל בינם לבין המוצרים המתחרים על המדף
כך עולה מסקר של משרד התמ"ת ■ 39.5% ממשקי-הבית בישראל נוהגים למחזר בקבוקי פלסטיק ריקים, ושליש נוהגים להשליך עיתונים ופסולת נייר לפח נפרד המיועד לאיסוף נייר
חברות מוצרי צריכה רבות, בעיקר בתחום הקוסמטיקה, מטביעות על האריזות סמלים שונים ומשונים המתייחסים לנושאים סביבתיים-חברתיים ■ עם זאת, ברוב המקרים סימון המוצרים נעשה ללא פיקוח או בקרה ראויים