מה יהיה שיעור האבטלה במשק, האם יצרני הרכב יצליחו לספק מכוניות חדשות ואיזו מדיניות יאמץ משרד האוצר כדי להתמודד עם המשבר • יבואני הרכב בישראל נערכים לירידה של 25%-30% במכירות השנתיות, אבל חייבים לקחת בחשבון הפתעות. טובות או רעות
זו מסתמנת כאחת השנים המאתגרות ביותר לתעשיית הרכב העולמית ולשוק המקומי • ברקע נמצא הווירוס הסיני שפוגע בתעשיית הרכב, שינויים מהותיים במיסוי הירוק ומחסור סלקטיבי בהיברידיות
המניה של יצרנית הרכב טסלה מזנקת בוול סטריט, אבל מחקר של דלויט מוכיח כי הביקוש לרכב חשמלי עדיין צנוע • מה יגרום ללקוחות לוותר על רכבי בנזין, איזו תוספת מוכנים הלקוחות לשלם כדי לצמצם את הפליטה, וכמה תעלה מכונית של טסלה בישראל?
נתוני המכירות של שנת 2019 מזכירים את אשתקד: ארבעה מותגים חולשים על חצי מהענף • האם 2020 תיראה אותו הדבר (לא בטוח), איך יושפע הענף מהגירעון, ולמה לא צריך להתרגש יותר מדי מהרכב החשמלי?
עומסי התנועה מתקרבים לכשל קריטי, אבל שוק הרכב החדש ממשיך לדהור קדימה עם עלייה של יותר מ-30% • דוח מיוחד של מדרוג מעריך כי העומסים והתייקרות הרכב יביאו להתכווצות הביקוש, היבואנים וחברות הליסינג ייהנו מתנאים משופרים בטווח הקצר, ומכירות הרכבים החשמליים יזנקו באמצע העשור
מדיניות המיסוי של האוצר לא מעודדת שימוש בכלי רכב ירוקים, אך ישראל היא בכל זאת שחקן זניח בשוק הרכב • הרגולציה הגוברת שמוביל האיחוד האירופי והמהפכה שמתחוללת בסין יכולות לחבר את המכוניות המקומיות לתקע בטווח הבינוני • כתבה אחרונה בסדרה
תחבורה אחראית ל-14% מהפליטות של גזי החממה וגם לרוב הזיהום בערים • מנועים חשמליים מעבירים את הזיהום מגובה האף שלנו לארובות של תחנות הכוח, שמרוחקות ממרכזי הערים • הבעיה מתחילה כשמדינת ישראל מפקירה את התחבורה הציבורית ואת הרכב החשמלי, כדי לא לוותר על בוננזת המסים שמבוססת על דלק פוסילי
הקמת עמדות טעינה לרכב חשמלי כרוכה בהיערכות מחדש של המרחב הציבורי והפרטי • זה קורה בישראל, אבל לאט מאוד ועם לא מעט ביורוקרטיה • משרד האנרגיה מסבסד הקמת עמדות טעינה וחלק מהעיריות מתגייסות לעניין, אבל מי ישכנע את התושבים לוותר על החניה? • כתבה שלישית בסדרה
עשר שנים הספיקו לסין להתמודד עם כאוס תחבורתי, לצמצם את הזיהום ולהפוך למעצמת רכב חשמלית • איך ישראל יכולה להוריד מהכבישים בהדרגה את מכוניות הבנזין, מה אפשר ללמוד מההשקעה של וורן באפט ביצרנית רכב סינית ולאן נעלם הדוח שהמליץ לעובדי מדינה לנהוג ברכב חשמלי • כתבה שנייה בסדרה
מחסומי סחר, תקנות פליטת גזים מחמירות ורוויה בשווקים מסוימים גוררים מטה את אחד הרכיבים המרכזיים של כלכלת העולם • ניתוח
למרות שלא יהיו מהפכות, יהיו הרבה שינויים אבולוציונים, שיורגשו היטב בהיצע, ובפילוח המכירות של הרכב החדש
צרכנים שמרניים, רגולציה מכבידה ומבנה שוק ייחודי שלא תמיד מעודד מעבר לרכב ירוק, הם רק חלק מהסיבות לכך שהמכוניות החשמליות לא פופולריות פה • כיצד קרה שלמרות שמיזם הרכב החשמלי של בטר פלייס היה בין הראשונים מסוגו בעולם, בכל זאת נשארנו מאחור • כתבה ראשונה בסדרה
זיהום אווירטסלהמיסוי ירוקמכוניות היברידיותמכונית חשמליתמכירות כלי רכבנגיף הקורונהשוק הרכבתחבורה ציבוריתתעשיית הרכב