חברות התעופה הזרות פעלו בנתב"ג בהיסוס במשך כמעט שנה וחצי בעקבות המצב הביטחוני. אולם בימים אלה מפת הטיסות בישראל השתנתה באופן דרמטי מקצה לקצה, ונראה כי שוק התעופה שוב מתעורר לחיים. אפילו איומי החות'ים מתימן לא מצליחים לשבש את התוכניות, לפחות בינתיים.
● הצרה הכפולה של ארקיע: נותרה מחוץ לטרמינל 1 ותשלם יותר על אבטחה
● החל מ־5,000 דולר לכרטיס: הדור הבא של המחלקה הראשונה במטוס
טרמינל 1 בנתב"ג צפוי להיפתח לנוסעים לראשונה מאז חודש נובמבר 2024, תחילה עבור טיסות פנים לשדה התעופה רמון ובהמשך גם לטיסות בינלאומיות שיתחלקו בין חברות התעופה הישראליות וחברות הלואו קוסט.
בסוף השבוע האחרון כבר נחתה כאן יונייטד, ענקית התעופה האמריקאית הראשונה ששבה לפעילות בישראל אחרי יותר מחצי שנה של היעדרות ממושכת. בעקבותיה צפויות להצטרף גם ריינאייר ואיבריה. בהמשך החודש ובמהלך אפריל צפויות לשוב שורת חברות נוספות: דלתא, בריטיש איירווייז, אייר בלטיק, נאוס ובולגריה אייר.
בסך־הכול, עד לסוף חודש אפריל, צפויות לפעול בנתב"ג כ־50 חברות תעופה, יותר מכפול ממספרן בתקופת השפל של חגי תשרי, אז פעלו כאן פחות מ־20 חברות בלבד.
אילו חברות טרם חזרו לפעילות בארץ, מי הפחיתו את מספר הטיסות (ומי דווקא הגבירו), והשאלה החשובה ביותר - איך יושפעו המחירים כבר בפסח הקרוב?

צילומים: Shutterstock
מי שהפחיתה את מספר הטיסות, ומי שהעלתה
לצד התעוררות בשוק, נראה כי לא כל החברות יחזרו לפעול בהיקפים שלפני המלחמה. כך למשל, יונייטד איירליינס הפעילה 28 טיסות שבועיות לישראל לארבעה יעדים שונים בארה"ב, אך עם חזרתה, מספר הטיסות השבועיות של יונייטד הצטמצם משמעותית ל־14 טיסות שבועיות וליעד אחד בלבד.
גם דלתא איירליינס קיצצה את פעילותה: אם לפני המלחמה הפעילה החברה 17 טיסות שבועיות לשלושה יעדים שונים, החל מאפריל 2025 היא צפויה להפעיל 7 טיסות שבועיות בלבד וליעד אחד, לניו יורק.
לופטהנזה לעומתן, ששבה כבר בפברואר, הספיקה להגדיל את תדירות הטיסות מ־35 טיסות שבועיות ל־60 ומעוררת אופטימיות שחברות נוספות ילכו בעקבותיה.
חברת הלואו קוסט ריינאייר צפויה לשוב בהיקפים מלאים וגבוהים מאלה שהפעילה בתקופת הפעילות הקצרה שלה בארץ במהלך המלחמה, וכעת תחזור עם למעלה מ־70 טיסות שבועיות.
איזי ג'ט, שתשוב ביוני הקרוב, תחזור בהיקף של 38 טיסות שבועיות ל־7 יעדים, היקף כמעט זהה לזה שהפעילה לפני המלחמה.
בכמה מחירי הטיסות ירדו?
לפי נתוני רשות שדות התעופה, במהלך החודש צפויים לעבור בנתב"ג כ־1.8 מיליון נוסעים. מדובר בעלייה חדה של כ־65% בהשוואה לפסח אשתקד. גם חודש מרץ מסתמן כהיסטורי, עם גידול של 60% בתנועת הנוסעים, שצפויה לעמוד על כ־1.4 מיליון. החדשות הטובות הן שחזרתן של חברות התעופה פותחת חלון הזדמנויות לרכישת כרטיסים במחירים אטרקטיביים במיוחד.
אם המצב הביטחוני לא יחמיר, מרבית חברות התעופה האירופיות צפויות לחזור לפעילות בישראל כבר בחודשים הקרובים. בדקנו מה המחיר ההתחלתי של טיסות לשלוש תקופות: חג פסח, מאי-יוני (חודשים בהם ירידה בביקושים למעט בחג השבועות) ויולי-אוגוסט. זאת, במסגרת חמישה יעדים:
לפי נתוני lastminute.co.il, בטיסות לאיי יוון, המחיר ההתחלתי לפסח הקרוב יחל מ־365 דולר, במאי-יוני המחיר יחל מ־250 דולר, ובחופש הגדול החל מ־350 דולר; עבור טיסות ללונדון ולאמסטרדם, שסבלו מהיצע נמוך יחסית עד חזרתן המשוערת של ריינאייר, איזי ג'ט, בריטיש איירוויז ו־KLM, בפסח הקרוב מחיר כרטיס הלוך ושוב ללונדון יעמוד על 650 דולר, ולאמסטרדם על 1,080 דולר. בין מאי ליוני המחיר ההתחלתי ללונדון צונח ל־280 דולר, ולאמסטרדם ל־285 דולר; בחופש הגדול המחיר עולה - ללונדון החל מ־מ־400 דולר, ולאמסטרדם החל מ־375 דולר.
עבור טיסות לניו יורק, יעד שעד לא מזמן אל על הייתה החברה היחידה שפעלה בו ולאחרונה הצטרפו גם ארקיע ויונייטד, המחיר ההתחלתי לתקופת חג הפסח עומד על 2,400 דולר. בתקופה שבין פסח לחופש הגדול המחירים יורדים, וכרטיס הלוך ושוב לניו יורק יחל מ־1,380 דולר. בחופש הגדול מחיר כרטיס התחלתי יחל מ־1,500 דולר.
כדי לבדוק האם מדובר בעלייה או ירידה לעומת השנה שעברה, בחרנו לבצע השוואה בין המחירים במאי 2024 למאי 2025 עבור אלה שרכשו כרטיסים כחודשיים מראש, בסביבות חודש מרץ. נזכיר כי מאי 2024 הייתה תקופה של התאוששות יחסית בענף, זמן קצר לאחר המתקפה האיראנית שגרמה להשעיית טיסות, וחברות תעופה החלו לחזור לישראל בהדרגה.
לפי נתוני אופיר טורס, מחירי הטיסות לניו יורק ירדו ב־31% ממאי 2024 למאי 2025, מחירי הטיסות ללונדון ירדו ב־68%, מחירי הטיסות לאמסטרדם ירדו ב־57%, מחירי הטיסות לאתונה ירדו ב52%, ומחירי הטיסות לרודוס ירדו ב־53%.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.