שִׂים לֵב: בְּאֲתָר זֶה מֻפְעֶלֶת מַעֲרֶכֶת נָגִישׁ בִּקְלִיק הַמְּסַיַּעַת לִנְגִישׁוּת הָאֲתָר. לְחַץ Control-F11 לְהַתְאָמַת הָאֲתָר לְעִוְורִים הַמִּשְׁתַּמְּשִׁים בְּתוֹכְנַת קוֹרֵא־מָסָךְ; לְחַץ Control-F10 לִפְתִיחַת תַּפְרִיט נְגִישׁוּת.
 
רשות המטרו | בלעדי

נבחר מנהל לרשות המטרו: עוזי יצחקי

יצחקי סיים לאחרונה את תפקידו כיו"ר חברת נמלי ישראל • הוא צפוי להתמנות לתפקיד לאחר שגבר על 10 מועמדים שהגיעו לקו הסיום בוועדה, שהורכבה מנציגי התחבורה והאוצר

עוזי יצחקי / צילום: יוסי כהן
עוזי יצחקי / צילום: יוסי כהן

עוזי יצחקי, לשעבר יו"ר חברת נמלי ישראל, נבחר על ידי ועדת האיתור לתפקיד מנהל רשות המטרו, הגוף הממשלתי שאמור להוביל את הפרויקט מעל חברת נת"ע.

יצחקי סיים לאחרונה את תפקידו כיו"ר חברת נמלי ישראל, אחרי שכיהן בו שבע שנים. הוא צפוי להתמנות לתפקיד לאחר שגבר על עשרה מועמדים שהגיעו לקו הסיום בוועדה שהורכבה מנציגי התחבורה והאוצר.

הוועדה פוזרה כבר בעבר לאחר ששלושת המועמדים הסופיים פרשו בעקבות גרירת הרגליים הממשלתית, ברקע הווטו שהטילה השרה רגב על פרויקט המטרו עד שתוקצב תכנון של מסילות רכבת לאילת וקרית שמונה. כעת כונסה שוב והגיעה הערב להסכמות.

בעבודה על פרויקט התשתיות הגדול ביותר שבוצע בישראל, מדובר בדרמה של ממש ובמאבק איתנים בין האוצר ורשות החברות כשעמדתה של השרה רגב לא ברורה עדיין.

רק בחודש שעבר אושרה בהליך מזורז יודפת אפק ארזי, לשעבר מנכ"לית עיריית בת ים כדירקטורית בנת"ע בניסיון למנותה ליושבת ראש החברה. ואולם, אפק ארזי לא הסכימה לקחת את תפקיד מנהל רשות המטרו בנוסף.

על פי החוק, הממשלה יכולה להחליט שמנהל הרשות יהיה גם יו"ר החברה וכעת צפוי קרב משמעותי על זהותו.