בחודש פברואר 2025, שהתאפיין בקניות לקראת פורים וברכישת מתנות ליום המשפחה ולוולנטיין, נרשמה עלייה של 9% בהזמנות האינטרנט של הישראלים מאתרים בינלאומיים בהשוואה לחודש הקודם - ולעומת זאת ירידה של 5% בהזמנות מהאתרים הישראלים.
● בלעדי | השותפות ב-FreeTV מתפרקת? RGE במגעים למכור את חלקה לקשת
● החל מ-3,500 דולר: ארקיע משיקה מחלקת ביזנס בטיסות לניו יורק
בזירה הבינלאומית מובילים אתרים סינים ואמריקאים לצד אתרי אופנה בריטים, אולם אין אף אתר אירופי אחר שבולט במפת צריכת האיקומרס הישראלית. האתר הסיני עלי אקספרס ממשיך להוביל בפער ניכר ומרכז כ-59% מההזמנות באתרים הבינלאומיים המובילים - עלייה של כ-8% במספר ההזמנות לעומת ינואר.
במקום השני נמצא האתר הסיני שיין עם כ-10% מההזמנות באתרים הבינלאומיים - ויותר מכל הנתון הזה מלמד דווקא על הכוח של האתר המתחרה, עלי אקספרס, שאף אתר איקומרס לא מצליח "לדגדג" אותו בישראל.
"המשפיענים הפכו לשותפי מכירות עסקיים"
אל המקום השלישי בטבלת האתרים הבינלאומיים מזנק iHerb, לאחר מספר חודשים במקום השישי. אתר הבריאות והטיפוח האמריקאי מרכז כ-7% מההזמנות ורושם עלייה של כ-60% במספר ההזמנות לעומת ינואר - קפיצה שניתן לייחס לקמפיין הטלוויזיוני של המגישה ואשת העסקים מעיין אדם, שהציעה 25% הנחה על מוצרי האתר. גובה הזמנה ממוצעת ב-iHerb, אגב, עמד על 256 שקל (סכום הפטור ממע"מ), והמבצע ממשיך עד השבוע (26 במרץ) עם 20% הנחה עם קופון על כל האתר ו-30% הנחה על 10 מוצרים נבחרים.
"אפקט מעיין אדם על ווליום המכירות באתר iHerb ממחיש את העובדה שהמשפיענים הפכו מכבר להיות שותפי מכירות עסקיים", אומר נתי יעקובי, מנכ"ל שופ אנליטיקס. "מהמחקרים שלנו עולה כי הם מחוללים 50% ואף יותר מההזמנות באתרים מסוימים".

הקמפיין הטלוויזיוני של מעיין אדם ל-iHerb / צילום: צילום מסך מתוך אינסטגרם
בדומה לינואר, גם הפעם בין האתרים הבינלאומיים המובילים מתברגים שני אתרי תיירות: אתר בוקינג נמצא החודש במקום החמישי ומרכז כ-7% מההזמנות, עם הזמנות למגוון יעדים באירופה, כאשר חופשות רבות שוריינו מראש לתקופת הפסח ולחופשת הקיץ. במקום העשירי נמצא אתר חברת התעופה ההונגרית Wizzair. שני אתרי תיירות נוספים נמצאים בעשירייה השנייה: אתר Airbnb להשכרת דירות ואתר Agoda להזמנת חופשות ומלונות.
במקום התשיעי נמצא אסוס הבריטי, שרושם עלייה בהזמנות של כ-69% בהשוואה לחודש הקודם. גובה הזמנה ממוצעת עמד על 232 שקל, מעט פחות מסכום הפטור ממע"מ.
שבעה אתרי אופנה ישראלים
במקום הראשון מבין 20 האתרים הישראלים המובילים נמצא אתר שופרסל, עם 20% מההזמנות, ובמקום השני אתר KSP עם 14%. במקום השלישי נמצאת המתחרה של שופרסל, רשת רמי לוי, עם 13% מההזמנות באתרים הישראלים המובילים. קמעונאית המזון הנוספת היחידה היא קרפור, שמתמקמת במקום ה-18 (לצד זאת מתברג הסופר החברתי של ההסתדרות במקום 12).
חלק גדול מרשתות המזון עובדות עם משלוחי וולט גרוסריז, ונראה כי 12% מההזמנות ברשת שופרסל מתבצעות בוולט לעומת 5% ברמי לוי. בקרפור, לעומת זאת, כ-50% מההזמנות מתבצעות דרך וולט.
אתר סופר-פארם נמצא רק במקום הרביעי עם כ-11% מההזמנות, לאחר שעבר היה מתמקם גבוה יותר, במקום השני. לדברי יעקובי, "האיקומרס בסופר-פארם וב-KSP מבוסס על pick&click, כלומר רוב ההזמנות משני האתרים הללו מתבצעות באיסוף עצמי מהסניפים והפלטפורמה הדיגיטלית. נראה כי הרוכשים מעדיפים את החיסכון בזמן האיסוף והעמידה בתור בקופה".
במקום השישי נמצא אתר BUYME עם 6% מההזמנות, כאשר יום המשפחה ויום האהבה (ולנטיינ'ס דיי) היוו מקור משמעותי לרכישות החודש. מרבית הישראלים מעדיפים לשמור את הבחירה בידי מקבל המתנה, ושובר המתנה השכיח ביותר הוא BUYME ALL, המאפשר בחירה מתוך מגוון רחב של שוברים.
ברשימת 20 האתרים המובילים מתברגים שבעה אתרי אופנה: במקום ה-5 אתר טרמינל X, במקום השביעי אתר דלתא (עלייה של כ-40% במספר ההזמנות בהשוואה לחודש הקודם), במקום ה-11 זארה, במקום ה-13 אורבניקה, במקום 15 קסטרו, במקום ה-19 הודיס' ובמקום ה-20 פוקס - אתר חדש יחסית.
נראה כי פתיחת אתר פוקס משפיעה על ווליום מכירות המותג בטרמינל X: בפברואר 2025 היוו מכירות מותג פוקס רק 12% מההזמנות בטרמינל X, לעומת 30% בפברואר 2024.
אתר סטימצקי מזנק למקום העשירי, לאחר שלא נמנה בין 20 האתרים המובילים של ינואר, והכפיל את מספר ההזמנות שלו לעומת החודש הקודם. את הזינוק ניתן לייחס לעובדה שהרשת ציינה 100 שנה להיווסדה עם מגוון הנחות על מוצרים שונים.
עוד נציין כי בדירוג נמצאים שני שחקנים מתחום הקפה, המרכזים יחדיו כ-5% מסך ההזמנות: נספרסו (מקום 9) וקפה עלית (מקום 17).
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.