העלאות המחירים במשק באות לידי ביטוי בהחלטות הרכישה של הישראלים • לראשונה מתרחבת בדיקת גלובס ל-20 שחקנים בזירה המקומית • המדד החודשי של הרכישות באתרי האונליין
הישראלים מזמינים פי 2.5 יותר מאתרים בינלאומיים מאשר מאתרים ישראלים, כש־75% מההזמנות הן בעליאקספרס, שיין וטמו • מספר ההזמנות בשופרסל אונליין משתווה לזה של וולט סופרמרקטים, אך קיים פער במחזור הכספי • המדד השנתי של הרכישות באתרי האונליין
ימי המבצעים של נובמבר הובילו לגידול משמעותי ברכישות האונליין, בעיקר בשלושת המועדים המסורתיים: שופינג IL, יום הרווקים הסיניים ובלאק פריידיי • בדירוג האתרים הישראלים הצליח סופר-פארם לעקוף את שופרסל, אך האתרים הבינלאומיים רשמו ביקושים גבוהים יותר
כחמישית מהישראלים קנו באוגוסט לפחות פעם אחת באתר הקניות הסיני עלי אקספרס • בניגוד למגמה הכללית, מועדוני הצרכנות רושמים עלייה בהזמנות • הדירוג החודשי של אתרי האונליין
פלטפורמת הקניות הסינית הפופולרית SHEIN הגישה תביעה לבית המשפט הפדרלי בוושינגטון נגד TEMU המתחרה • לפי התביעה, האחרונה הפרה זכויות יוצרים, זייפה והעתיקה עיצובים • "כך TEMU פועלת למזער את ההפסדים", נכתב
מדוח תחזית הקניות של סיילספורס לחודשים נובמבר-דצמבר עולה כי האתרים הגדולים בסין צפויים לרשום מכירות של 160 מיליארד דולר מחוץ לסין - כ-21% מכלל הרכישות • העלייה במעמדם של מועדוני הלקוחות בארץ, על רקע יוקר המחיה, עשויה לסייע לקמעונאים
בחודש מאי חלה עלייה מצרפית של כ-9% ברכישות מאתרי האונליין, בעיקר באתרים הבינלאומיים • אתר אל על רשם גידול של כ-50% במספר הזמנות הטיסות • הדירוג החודשי של אתרי האונליין
בין 15 אתרי הקניות הישראלים הבולטים באפריל נמנות שש רשתות מזון: שופרסל, רמי לוי, ויקטורי, קשת טעמים, טיב טעם וחצי חינם - בעוד יוחננוף וקרפור בחוץ • הדירוג החודשי של אתרי האונליין
גלובס מציג את המושגים, האנשים, הרשתות והחברות שמסעירים בעת הנוכחית את אנשי השיווק, הפרסום והמדיה • מהאחים אמיר והשרים ניר ברקת ושלמה קרעי, דרך האיום הסיני משיין - ועד רשתות המזון שעשו עלייה והבינה המלאכותית שכולם מתאמצים לייצר איתה מציאות חדשה
חג הפסח שיחול בקרוב מחולל רכישות בתחום החופשות והמופעים • אתר KSP מרחיב את שיתוף־הפעולה עם שטראוס לצד מותגים כמו ויסוצקי ולוואצה • הדירוג החודשי של אתרי האונליין
ב–SHEIN מיהרו להוריד את המוצר הבעייתי התורן • המדינה מתחמקת מאחריות כלפי נפגעי הנובה • הממשלה לא מפרידה בין טיפול רפואי לרצון טוב • זרקור על כמה עניינים שעל הפרק
שלושה מהלכים גלובליים עכשוויים מספקים שיעור בשיווק: ענקית הסחר המקוון אמזון השקיעה 1.2 מיליארד דולר במלחמה בזיופים, קמעונאית האופנה המהירה H&M משנה את פריסת הסניפים כדי לשפר את המכירות, ובספורה מרחיבים את שיתוף־הפעולה עם ליידי גאגא
האתר הסיני Temu מתחזק בפברואר; זארה רושם את הירידה המשמעותית • נפח הפעילות באתרי התיירות והתעופה גדל עם הזמנות לפסח ולקיץ • הדירוג החודשי של אתרי האונליין בארץ
בזכות מוצרים זולים בצורה חריגה והשקעה מסיבית בפרסום בגוגל, ברשתות ובסופרבול, אתר הקניות הסיני TEMU הצליח לסחוף אליו מאות מיליוני קונים בעולם, גם בישראל • ברקע, תביעות ייצוגיות בארה"ב מאשימות אותו באיסוף נתונים לא חוקיים ובאבטחת תשלום רשלנית
עלי אקספרס, שיין וטמו רושמים בינואר גידול משמעותי בפעילות בקרב צרכנים מישראל • מגמת העלייה הכוללת ברכישות נמשכת זה החודש השני, עם עלייה של 15% בסך העסקאות לעומת דצמבר • הדירוג החודשי של אתרי האונליין המצליחים בארץ
לאחר שבתחילת המלחמה נרשמה ירידה בהזמנות הישראלים מאתרים בינלאומיים, בדצמבר נרשמת עלייה משמעותית ברכישות • מי שמשלם את המחיר הם האתרים המקומיים, ובעיקר טרמינל X, נספרסו ודלתא • הדירוג החודשי של אתרי האונליין המצליחים בארץ
עלי אקספרסTEMUWoltאמזוןבוקינגמועדוני צרכנותמסחר מקווןקניות באינטרנטשופ אנליטיקסשופרסל