תושבי תל מאנה-לינקולן בחיפה מתאגדים לקראת התנגדות לשינוי ייעוד בשכונה

טוענים להגדלת מס' הדירות וזכויות הבנייה בפרויקט ופגיעה ברמת החיים

ועד שכונת תל מאנה-לינקולן הסמוכה לשכונת אחוזה בחיפה הפיץ באחרונה כרוז בין תושבי השכונה, ובו הוא קורא להם להתנגד לתוכנית שינוי הייעוד לבינוי בשכונה, העתידה, לטענתם, להיות מוגשת בשבועות הקרובים להפקדה ולהתנגדויות בוועדה המחוזית חיפה.

לטענת הוועד, באזור מתוכננת בניית 3,150 יחידות דיור, לעומת 2,700 יח"ד שתוכננו בתוכנית קודמת, וכן בהרחבת השטחים המיועדים לשינוי ייעוד תוך ניצול זכויות בנייה מוגברות ואיחוד חלקות.

בוועד מזהירים את התושבים מפני הגברת עומס התחבורה על תשתית התחבורה הקורסת באזור, וטוענים כי המבנה הטופוגרפי באזור יביא לעלויות פיתוח גבוהות במיוחד, אותן קשה יהיה לכסות בהיטלים ואגרות, כך שעול הפיתוח ייפול בסופו של דבר על הקופה הציבורית.

לטענת הוועד, לפני מספר שבועות הוגשה לעירייה חוות דעת של אדריכל מטעם התושבים, שמצא בתוכנית פרטים רבים העשויים להוריד משמעותית את רמת החיים בשכונה, הנחשבת ליוקרתית. חברי ועד השכונה מבקשים בכרוז מהתושבים להתגייס למאבק ולהביע את מחאתם בפני הרשויות.

בתגובה לכרוז שלח סגן ראש עיריית חיפה, שמואל גלבהרט, מכתב לוועד ובו הוא מוחה על דרך פעולתו. לדבריו, המכתב סותר את האווירה הטובה שאפיינה את הפגישות שנערכו בין ועד השכונה לבין נציגי העירייה. לטענתו של גלבהרט, התוכנית תוצג בעוד מספר שבועות לוועדה המקומית, ומכאן ועד העברתה לוועדה המחוזית הדרך ארוכה.

לטענת גלבהרט, בתוכנית המתוקנת הוקטנו היקפי הבנייה בשטחים הרלוונטיים לתושבי שכונת תל מאנה לינקולן, וכי הבנייה הרוויה מתוכננת לאזור הנמצא מתחת לכביש פרוייד, כך שלא תפריע או תחסום את הנוף. גלבהרט מבטיח במכתבו שהעירייה תסייר בין הדירות בשכונה על מנת לוודא שבבנייה החדשה לא תהיה פגיעה בנוף הנשקף מהן כיום, וטוען כי הגורמים הירוקים לא הביעו כל התנגדות לתוכנית.