עיריית ירושלים תפצה תושבים ב-34 מיליון שקל בגין הנזקים מסלילת כביש בגין

עיריית ירושלים חויבה לשלם פיצוי של 33 מיליון שקל בגין הנזקים שנגרמו לתושבי גבעת מרדכי מסלילת כביש בגין בעיר. ועדת הערר המחוזית, בראשות עו"ד אהרון ברוכין, חייבה את הוועדה המקומית ירושלים לשלם ל-106 תושבי גבעת מרדכי, שבתיהם השיקו לגבול תוכנית הכביש, פיצוי בגין הנזקים וירידת הערך שנגרמו עם סלילת הכביש.

ברוכין אימץ ברובה את פסיקת השמאי, גדעון גולדשטיין, שקבע כי סכום הפיצוי הוא 27.5%-83.3% מערך הדירה, 15-236 אלף דולר.

ועדת הערר נדרשה לדון בעררים שהגישו התושבים והעירייה: התושבים באמצעות עוה"ד יורם בר-סלע וחגי סיטון, טענו כי יש לפצות כל משפחה בהוצאות ושכר טרחה - הוצאות שלא נכללו בהחלטת השמאי המכריע. הוועדה המקומית ערערה על עצם הפיצוי

ועדת הערר נדרשה לדון בשאלה האם יש להתערב בשומה שנקבעה על-ידי השמאי המכריע. ברוכין קבע, כי משנתמנה שמאי מכריע על-ידי ועדת ערר יש לכבד קביעותיו.

ברוכין קבע, כי יש מקום לחייב את הוועדה המקומית, הצד המפסיד, בהוצאות ובשכר טרחת עו"ד. "יש לזכור כי תביעות אלה נמשכו זמן רב ביותר, תוך השקעת משאבים לא מבוטלים על-ידי התושבים", אמר.

ברוכין חייב את הוועדה המקומית לשלם לתושבי רחובות השחר, הלר, הבנאי, שח"ל, הגאי, רבי בנימין והאוזנר, פיצוי בסך 33 מיליון שקל ו-750 אלף שקל בגין הוצאות המשפט ושכר טרחת עו"ד.

פיצויים אלו מתייחסים רק לבעלי נכסים שדירותיהם משיקים לגבול התוכנית. הערכות הן כי העירייה תערער על ההחלטה.