אחרי שלוש שנות מאבק: מתחיל פרויקט עידוד והכשרת ישראלים לענף הבנייה ב-40 מ' ש'

המשכורת לעובד בהכשרה תהיה 6,000 שקל; קבלנים יקבלו 800 שקל לחודש עבור כל עובד חדש

הפרויקט לעידוד והכשרת ישראלים לעבודה בענף הבנייה, שיזמו התאחדות הקבלנים ומשרד התמ"ת, יוצא לדרך בעלות של 40 מיליון שקל. בסופ"ש פירסם משרד התמ"ת את התוכנית והנהלים לקליטת עובדים ישראלים בענף הבנייה.

בתוכנית יינתנו תמריצים לעובדים, לקבלנים ומימון הכשרה באתרי הבנייה. כמו כן יוקצו 5 מיליון שקל לשיווק ופרסום התוכנית, במימון המדינה והקרן לעידוד ענף הבנייה.

על-פי הנוהל החדש, קבלנים המעוניינים בקליטת ישראלים יקצו לעובדים חונך, עובד בניין מקצועי המחזיק בתעודת מקצוע, שיכשיר 20 עובדים. תקופת ההכשרה תמשך 6 חודשים ותכלול הכשרה מעשית תוך כדי עבודה, בשילוב לימודים עיוניים שיתקיימו במשך יום בשבוע בכיתה באתר הבנייה.

המשכורת של כל עובד תהיה 6,000 שקל בתקופת ההכשרה ועובדים שיתמידו בעבודה שנתיים יקבלו מענק של 6,000 שקל. קבלנים שישתתפו בתוכנית יקבלו דמי השתתפות של 800 שקל לחודש, עבור כל עובד חדש שנקלט ומשתתף בהכשרה לעבודות הרטובות.

הקבלנים יקבלו 1,000 שקל לחודש, עבור עובד שנקלט במקצועות תיעוש הבנייה, או עבור דורש עבודה שסמוך לתחילת ההכשרה קיבל גמלת הבטחת הכנסה. כמו כן יקבלו הקבלנים השתתפות בהוצאות החונך בתקופת ההכשרה בסכום של עד 10,000 שקל לחודש.