מינהל ההנדסה בחיפה בדרך לשינוי ארגוני: מסלולים לתוכניות גדולות וקטנות

עירית חיפה שכרה את שירותיה של חברת הייעוץ אשד יועצים במטרה לקבל את המלצותיה לביצוע שינוי מבני וארגוני במינהל ההנדסה בעיר

עירית חיפה שכרה את שירותיה של חברת הייעוץ אשד יועצים במטרה לקבל את המלצותיה לביצוע שינוי מבני וארגוני במינהל ההנדסה בעיר.

ראש עיריית חיפה, יונה יהב, אמר ל"גלובס", כי המטרה היא להביא לבידול בין יזמים המגישים תוכניות בעלות נפח בנייה גדול, לבין האזרח הפשוט.

לדבריו, במצב הנוכחי יזמים המבקשים לבנות עשרות או מאות יחידות דיור מחכים בתור להיתרים ואישורים כמו אזרחים המבקשים לקבל היתר לסגירת מרפסת או אישור לפרגולה. "זהו מצב שאינו מתקבל על הדעת, המבריח יזמים וקבלנים. ברור שהמתנה ארוכה כל כך לדיונים, אישורים והיתרים עולה לאותם יזמים הון עתק של ריביות מימון וכו', ויוצרת מצב שהם בורחים לבנות במקומות אחרים".

חברת היועצים, שביצעה מהלך שינוי ארגוני במנהל ההנדסה בעיריית תל-אביב, ראיינה בחודשים האחרונים נציגים מדגמיים מכל הסקטורים הנמצאים בקשר ישיר עם מינהל ההנדסה ונדרשים לשירותיו כמו קבלנים, אדריכלים ומהנדסי בניין. בנוסף, רואיינו כל עובדי מינהל ההנדסה, ומייד לאחר החגים אמורה החברה להגיש את מסקנותיה.

כפי שפורסם לראשונה בשבוע שעבר ב"גלובס", בעוד מספר שבועות ימונה אריאל וטרמן לתפקיד מהנדס העיר. לדברי יהב, השינויים המבניים יערכו בהתייעצות עם המהנדס החדש, ועם מסקנות מבקר העירייה המבצע בימים אלה ביקורת שגרתית באגף מהנדס העיר. יהב ציין עוד, כי הכוונה במקרה זה היא להיעזר במבקר העירייה ככלי ניהולי ולא ככלי מבקר.