פרס מגייס מיליון דולר עבור הקמת בית שאנטי בדרום

קבוצת מפעלים גדולים בנגב, ביניהם של קונצרן כי"ל, מכתשים ואחרים, תרמו 200 אלף שקל, להקמת בית השאנטי בבאר-שבע, עבור נוער במצוקה

קבוצת מפעלים גדולים בנגב, ביניהם של קונצרן כי"ל, מכתשים ואחרים, תרמו 200 אלף שקל, להקמת בית השאנטי בבאר-שבע, עבור נוער במצוקה.

המשנה לרה"מ, שמעון פרס, הודיע, כי יפעל לגייס מיליון דולר להקמת הפרויקט. השר מסר, כי הוא פועל, במסגרת ועדת השרים לפיתוח הנגב והגליל שבראשותו, לקדם את בנייתו ותפעולו של בית השאנטי, שיתן מענה לאלפי בני-נוער המוגדרים בסיכון גבוה בדרום, באמצעות איגום תקציבים מול משרדי הממשלה הרלוונטיים וגיוס מקורות מימון מאנשי עסקים ומחברות בארץ ובחו"ל.

את הפרויקט תנהל קרן סקט"א-רש"י, בשיתוף משרד המשנה לרה"מ, קק"ל ומועצה איזורית רמת-נגב. בית השאנטי ייבנה בשטחה של המועצה האיזורית רמת-הנגב, דרומית למדרשת שדה-בוקר, וישתרע על שטח של 540 דונם. עד כה גויסו 1.8 מליון דולר. כן אושרו תוכניות המתאר והבנייה על-ידי מינהל מקרקעי ישראל.

יוזמת הפרויקט, מריומה קליין, ציינה, כי כיום 28 אלף בני-נוער בדרום נמצאים בסיכון גבוה, ומתוך חמישה מרכזים בארץ לנוער בסיכון, אף אחד לא נמצא בדרום. קליין הוסיפה, כי לאור העלייה באלימות ובשימוש בסמים, המטרה היא להעניק בית א-פורמאלי וחם לבני-נוער שנפגעו מאלימות או שנפלטו ממסגרות שונות.

לדברי ראש המועצה האיזורית רמת-נגב, שמואל ריפמן, בית השאנטי יספק 100 מקומות עבודה חדשים לתושבי הדרום.