מרינה חיפה: העירייה מבקשת לדחות הדיון במועצה הארצית כדי לבדוק אלטרנטיבות

סגן ראש העיר שמואל גלבהרט מציע לשקול העתקת הפרויקט למקום בו נמצא בסיס ההדרכה של חיל הים שיפונה

עיריית חיפה פנתה בשבוע שעבר למשרד הפנים בבקשה לדחות את הדיון בנושא תוכנית המתאר הארצית לחופי חיפה, האמור להתקיים בשבוע הבא בולנת"ע (ועדה לעניינים תכנוניים עקרוניים). במסגרת הדיון אמורה העירייה להציג את עמדתה לעניין מיקומה של המרינה, תוך קביעת מיקום התוכנית המדויק.

תוכנית המרינה, אותה יזמה החברה הכלכלית לחיפה, נידונה ברשויות התכנון השונות מזה יותר מעשר שנים. הגופים הירוקים וכן חובבי הגלישה מתנגדים להקמת הפרויקט במיקום המתוכנן, במפגש בין הכרמל לים, בטענה של פגיעה בערכי טבע ובחוף בת גלים, שהוא לטענתם חוף עם תנאי גלישה ייחודיים וערכי טבע מיוחדים במינם.

לפני מספר שבועות פורסם, כי סגן ראש העיר, שמואל גלבהרט, מסיעת הירוקים, מציע לשקול את העתקת הפרויקט לאזור שכונת בת גלים, למקום בו נמצא כיום בסיס ההדרכה של חיל הים, אותו מתכנן הצבא לפנות.

לדברי מהנדס עיריית חיפה, ד"ר יעקב רוט, הבקשה לדחיית הדיון הועברה עקב רצונה של העירייה לבצע הערכת מצב מחודשת, לאסוף מידע, ולבדוק אלטרנטיבות נוספות בטרם תביע את עמדתה הנחרצת.

רוט: "בזמן שחלף מאז עברה התוכנית המקורית בוועדות הסטטוטוריות השתנו בשטח נתונים שעשויים להיות מהותיים להחלטה שלנו, כמו למשל התוכנית של חיל הים לפיתוח הנמל לכיוון העבר השני של שובר הגלים. ביקשנו דחייה של שמונה חודשים כדי שנוכל ללמוד את החומר ולהביע בפני הוועדה עמדה מוגמרת".