אושרה תוספת 30 יח"ד בפרויקט היוקרתי ימק"א

התוכנית שאושרה מאפשרת תוספת קומות בבניינים למגורים, שיגיעו ל-6-8 קומות

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ירושלים אישרה תוכנית לתוספת של 30 יח"ד בפרויקט היוקרתי ימק"א בירושלים, כך שבסה"כ יהיו בו 180 יח"ד. במסגרת זו בוטלה התוכנית להקמת מרכז קהילתי. זאת, לאחר שרסקו, החברה היוזמת, הבהירה ששירותים קהילתיים וגני ילדים נמצאים ויוקצו בעתיד בבניין ימק"א הקיים.

בעבר בוטלה גם תוכנית למגרש טניס במסגרת הפרויקט. התוכנית שאושרה מאפשרת תוספת קומות בבניינים למגורים, שיגיעו ל-6-8 קומות. עם זאת, לדברי יו"ר הוועדה, יהושע פולק, לא תהיה הגבהה של הבניינים במטרים.

תושבים בשכונה הגישו התנגדויות לתוכנית. בין היתר נטען, כי גובה של 7 ו-8 קומות לבניינים עומד בסתירה לאופי השכונה כשכונת מגורים שקטה ולא צפופה, וכי הפרויקט יגרום לבעיית חניה. תושבים הזכירו גם כי מבקר המדינה הקודם מתח ביקורת על ההסכם שחתמה עיריית ירושלים בעבר עם ימק"א ביחס לפיתוח המתחם. על-פי אותו הסכם, ויתרה העירייה על 11.2 מיליון דולר מתוך 14.2 מיליון דולר שנקבעו כדמי השבחה תמורת תועלות כלכליות לעירייה - בניית 200 מקומות חניה, גני ילדים ועוד.

תושבים שהגישו התנגדות טענו, כי אחת הסיבות שבגינן הסכימה העירייה לוותר על תשלום חלק מהיטל ההשבחה היתה שיזמי הפרויקט יעמידו לטובת העירייה והציבור "תועלות כלכליות" חלופיות, ואילו כיום, לאחר שהפרויקט אושר, מבקשים היזמים לוותר על הקמת המרכז הקהילתי.

הוועדה דחתה את רוב ההתנגדויות. בין היתר צוין כי התוכנית מציעה 900 מקומות חניה. לדברי חבר הוועדה, יוסף (פפה) אללו, התוכנית פוגעת באיכות החיים של תושבי השכונה, אך הוועדה המקומית התחשבה יותר בטובת החברה היוזמת.

העירייה מסרה בתגובה, כי ישנה חוות דעת של המחלקה להיטל השבחה בנוגע לפרויקט. ההחלטה טרם פורסמה, והיא תיקח בחשבון את השינויים שחלו מול ההסכמים שנחתמו בעבר.