בית שמש: תושבים בגבעה הוותיקה יוכלו להרחיב את דירותיהם

המחזוית ירושלים אישרה תוכנית המסדירה את אחוזי הבנייה

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בירושלים הפקידה תוכנית המציעה להסדיר את אחוזי הבנייה באזור בית שמש הוותיקה. על שטחים אלה אין תוכנית מאושרת, אלא תרש"צ מאושר משנת 1965, הקובע את ייעודי הקרקע ואת מספר הקומות המותרות.

לדברי מתכנן עיריית בית שמש, מרדכי חורש, מאות משפחות הגרות בגבעה הוותיקה (הכוללת בין 3,000-3,500 יחידות דיור) סובלות כבר שנים מחוסר האפשרות להרחיב את הבתים הקטנים, שרובם שייכים לעמידר או לסוכנות. באותם מקרים מדובר בבנייה מסוף שנות ה-60 או מתחילת שנות ה-70. מטרת התוכנית הנוכחית היא להשוות את מצבם של אותם תושבים למצב בשכונות אחרות בעיר.

באזור הוותיק יש שלוש סוגי בניינים: דו-משפחתיים, בניינים של שתי קומות ובניינים של שלוש קומות או יותר, הכוללים בין 6-12 יחידות דיור בכל בניין. התוכנית שהופקדה מציעה לאפשר בדו-משפחתיים (במידה שהדיירים שומרים על בניין חד-קומתי) 25% שטח עיקרי ו-10% שטח שירות. בשני הסוגים האחרים מציעה התוכנית 35% שטח עיקרי ו-10% שטח שירות.

לדברי חורש, בגבעה הוותיקה יש אזורים מוזנחים שהעירייה רוצה לשדרג.

בכוונת עיריית בית שמש לבצע בדיקה מקיפה בגבעה הוותיקה, אם ולאחר שתוכנית זו תאושר בוועדות התכנון, על מנת לגבש תוכנית נוספת שתגדיל את זכויות הבנייה לגבי כל הבתים באותה גבעה, ותאפשר סטנדרטים של שנות האלפיים.