הצלחת יחזקאל קיבלה את אישור הוועדה המקומית לבניית 15 אלף מ"ר במערב ראשל"צ

השטח מושכר לרשת גלובוס גרופ * צפויה תחרות מצד הסינמה סיטי

מפרקיה של חברת הצלחת יחזקאל אישרו לאחרונה בוועדה המקומית של ראשון לציון את התוכנית להקמת שלב ב' במתחם הפאואר סנטר, ברחוב אברהם בר, באיזור התעשייה החדש במערב ראשון לציון.

הפאואר סנטר מצוי כיום בשלבי בנייה של שלב א', הכולל 18 אלף מ"ר על מגרש של 17 דונם. לשלב א' זכויות בנייה נוספות ל-18 אלף מ"ר, שייבנו בשלב מאוחר יותר של הפרויקט.

לחברה חוזה חתום לגבי השטחים בשלב ב', 15 אלף מ"ר, עם רשת הקולנוע גלובוס גרופ, שתקים במקום את "עיר הסרטים", דוגמת סינמה סיטי בגלילות. עיר הסרטים תכלול 20 בתי קולנוע, כאשר האטרקציה במתחם תהיה האיימקס (הקרנה בתלת מימד).

ראשון לציון תיהפך בקרוב ל"עיר הסרטים" של ישראל, שכן בהמשך לשטח של דרום יהודה, במתחם הסופרלנד שבמערב ראשון לציון, מתכננים בעלי קומפלקס בתי הקולנוע "סינמה סיטי" בצומת גלילות, ליאון ומשה אדרי, להקים קומפלקס דומה. השניים קיבלו ממינהל מקרקעי ישראל המלצה לחכור את הקרקע, 30 דונם, ללא מכרז. בכוונתם, להקים ביוזמת חברת האם מחו"ל מתחם הכולל 25 בתי קולנוע מרשת סינמיה סיטי, אולם זכוכית, היכלי תיאטרון, מסעדות, בתי קפה ובארים, וכן כ-2,500 מקומות חניה.

לדברי ליאון ומשה אדרי, "תוכנית הפרויקט אושרה על-ידי ועדת השרים וזכתה להכרה ממלכתית ולהקצאת קרקע מהמדינה. מדובר במתחם בן 30 דונם, ועלות הקמת הפרויקט, הצפוי להיפתח במהלך 2007, נאמדת ב-50 מיליון דולר".

השאלה המעניינת היא, האם יימצא ביקוש למספר כה רב של בתי קולנוע, בייחוד לאור פריסת בתי הקולנוע הרחבה באיזור מרכז הארץ. היזם דוד עזריאלי המקים קומת מסחר עליונה מעל קניון איילון בר"ג, חתם חוזה שכירות עם רשת תיאטרות ישראל, אשר תקים בקומה קומפלקס של בתי קולנוע.

במרחק לא רב נמצא מתחם "סינימה סיטי", הכולל 21 בתי קולנוע, ובמרכז הארץ פזורים קניונים רבים הכוללים גם הם מספר רב של אולמות קולנוע, לרבות קניון הזהב, אף הוא במערב ראשל"צ.