עתירה לבג"ץ: חברת נתיבי איילון עומדת למכור קרקע שהופקעה לסלילת כביש

הבעלים של 1.2 דונם הנמצאים ליד מחלף ההלכה ברמת-גן והצמודים לנתיבי איילון, מבקשים מבג"ץ להחזיר להם את השטח שהופקע בשנת 1971.

בעתירה לבג"ץ שהגישה חברת נחלת אמיר, באמצעות עו"ד משה קמר, טוענת החברה, כי על חלק מהשטחים אמנם נסללו נתיבי איילון, אלא ששטח אחר הנמצא מזרחית לכביש, נותר ללא שימוש וכיום משתמשת בו החברה כמגרש חניה.

החברה פנתה לנתיבי איילון בבקשה לקבל חזרה את השטח, אך זו הודיעה לה, כי בכוונתה להעמיד למכירה את השטח. למרות שאין עליה כל חובה להחזיר לחברה את הקרקע, היא מוכנה למכור לה את השטח בהתאם לשוויה היום.

לאחר חילופי מכתבים נוספים הודיעה נתיבי איילון, כי אין התובעת זכאית להשבת הקרקע, וזאת לאור העובדה שהופקעה על-ידי שר האוצר לפני למעלה מ-30 שנה ובתמורה לפיצויים מלאים.

לטענת העותרת, נתיבי איילון איננה זכאית להמשיך ולהיות הבעלים של הקרקע, שכן הקרקע הזאת כיום משמשת לנתיבי איילון לצרכים מסחריים ובכוונתה להעמידה למכירה לצדדים שלישיים.

הבקשה להחזר הקרקע מתבססת על הטענה לפיה מטרת ההפקעה לא הוגשמה, ולפיכך נתיבי איילון איננה מוסמכת להשתמש בקרקע שהופקעה למטרה שונה מזו שלמטרתה הופקעה.

עוד נטען, כי מרגע ששונה ייעוד השטח לייעודים מסחריים ובכוונת נתיבי איילון למכור את הקרקע, תוך גריפת רווחים עצומים, יש להשיב את הקרקע לעותרת. (בג"ץ 789/06)