מחלוקת קשה בין ראש עיריית טירת הכרמל למתכנן המחוז על תוספת 5,000 יח"ד

מתכנן מחוז חיפה ממליץ על שינוי ייעוד ממסחר למגורים; ראש העיר טוען שמדובר בסלאמס שיפגעו בהכנסות העירייה

ישיבת ועדת ההיגוי לאזור דרום חיפה, שהתקיימה בשבוע שעבר, פוזרה לאחר שהתגלע חוסר הסכמה בין יו"ר הוועדה ומתכנן מחוז חיפה, אדם קולמן, לבין ראש עיריית טירת הכרמל, אריה פרג'ון. אי ההסכמה נסבה סביב כוונת הוועדה להמליץ על שינוי ייעוד המתחמים עליהם שוכנים כיום שני מפעלים של התעשיות הביטחוניות, ממסחר למגורים.

הקרקע עליהם שוכנים המפעלים נמצאת בבעלות מינהל מקרקעי ישראל. הוועדה הבינמשרדית, המורכבת מנציגי מינהל מקרקעי ישראל, איכות הסביבה, גופי תכנון, עיריות חיפה וטירת הכרמל, הוקמה לצורך גיבוש מדיניות הבנייה על השטחים שיפונו.

המינהל מבקש לשנות את ייעוד הקרקע בשטחים שפונו ממסחר למגורים. על-פי התוכנית שהוצעה, ייבנו בשטח הנמצא בתחום השיפוט של חיפה, בו פועלות כיום סדנאות בטחוניות, כ-10,000 יח"ד, ובשטח מפעל תעש בתחום השיפוט של עיריית טירת הכרמל כ-5,000 יח"ד נוספות.

בדיון שנערך בשבוע שעבר ביקש קולמן לאשר להמליץ לוועדה המחוזית לדון בשינוי התב"ע בשני המתחמים. פרג'ון התנגד להצעה וטען, כי שינוי הסיווג במתחם ממסחר למגורים יערער את האיזון התקציבי של עיריית טירת הכרמל, שכן ההכנסות מגביית הארנונה ירדו משמעותית. עוד טען פרג'ון, כי התכנון קובע צפיפות גבוהה במיוחד של 16 יח"ד לדונם, בנייה שלא תאפשר איכות חיים לדיירי המתחם.

פרג'ון מתח אחרי הדיון ביקורת נוקבת על דרך התנהלות הוועדה. "אני וראשי הרשויות האחרים נבחרנו על-ידי הציבור על סמך מדיניות שהצגנו להם לפני הבחירות, ולא יעלה על הדעת שפקידים ממשלתיים יאלצו אותי לקבל החלטות הנוגדות את מדיניותי. משמעות החלטה כזו תהיה ירידה של 10 מיליון שקל בשנה בהכנסות העירייה, וצפיפות מגורים שתיצור סלאמס המנוגדת לפעולותינו הנמרצות להעלאת איכות החיים בעיר".

פרג'ון אף הודיע שבמידה ותתקבל החלטה המנוגדת לעמדתו ייצא בקמפיין פרסום בו יודיע למתעניינים ברכישת השטח מהמינהל כי הם שמים את כספם על קרן הצבי, כיוון שעיריית טירת הכרמל לא תאפשר מתן היתרי בנייה למגורים במתחם.

בסיום הדיון ביקש קולמן להעביר את הצעת ההחלטה שגיבש לשינוי הייעוד למגורים. לאחר שהסתבר כי הצעתו לא תזכה לרוב פוזרה הישיבה ונקבעו דיוני המשך.