תושבים במערב הכרמל בוחנים צעדים משפטיין נגד הפקדת תוכנית מורדות לינקולן בחיפה

ועד הפעולה של תושבי הרחובות לינקולן והרופא בוחנים נקיטת צעדים משפטיים נגד החלטת מועצת העיר חיפה להמליץ לוועדה המחוזית על הפקדת תוכנית מורדות לינקולן, ותל אהרון, בלא לקיים דיון במליאה.

בתחילת חודש דצמבר החליטה ועדת המשנה של הוועדה המקומית להמליץ בפני המחוזית להפקיד את התוכניות לבניית שכונות המגורים מורדות לינקולן ותל אהרון, בצידו המערבי של הכרמל.

התוכניות כוללות שטח של 875 דונם, בין הרחובות הרופא ולינקולן לדרך פרויד. בשטח שבין רחובות הרופא ולינקולן מומלצת בנייה מודרגת של עד תשע קומות, בצפיפות מוצעת של 13 יח"ד לדונם, ובחטיבת הקרקע שמתחת לדרך פרויד מוצעת בנייה של עד 15 קומות, בצפיפות של 18 יח"ד לדונם. השטח מוחזק בבעלויות שונות. בין בעלי הקרקע: מינהל מקרקעי ישראל, עיריית חיפה, שיכון עובדים וגורמים פרטיים, ביניהם האחים עופר.

לאחר קבלת ההחלטה, ולבקשת ועד התושבים, הפועל מזה כמה שנים להקטנת נפחי הבנייה בתוכנית, הגיש חבר המועצה עודד דוניץ את הסתייגותו. מועצת העיר, בשבתה כמליאת הוועדה המקומית, היתה אמורה לדון בנושא בישיבה שהתקיימה בשבוע שעבר, אלא שכיוון שדוניץ לא נכח באולם כשהנושא עלה לדיון החליטה המועצה להמליץ על ההפקדה ללא דיון.

דוניץ טען השבוע, שלא היה מודע לעובדה שבלא נוכחותו לא יתקיים דיון. לדבריו, למרות שידע מראש שהמועצה תחליט לבסוף לתמוך בהחלטת ועדת המשנה, חשב שראוי שמועצת העיר תקיים דיון בנושא ותשמע דעות לכאן ולכאן. לדבריו, חברי המועצה חייבים לקחת אחריות על החלטות כאלה העשויות לשנות את פני העיר. "אני בעד פיתוח ובנייה, אבל חשוב לבדוק היטב לפני שמחליטים על בנייה כל כך מסיבית".

ועד הפעולה של התושבים כועס על היעדרו של דונייץ מהישיבה. בוועד אף מעלים סברה שהיעלמותו היתה מתואמת מראש, על מנת שהדיון לא יתקיים. הוועד אף הודיע כי בכוונתו לשקול צעדים משפטיים נגד ההחלטה.