מאבקי עיצוב ברשת: אדריכל תובע מתחרה בטענה להעתקת אתר אינטרנט

אבי שטרנפלד תובע את תומר זבולוני על העתקת אתר האינטרנט " היקף התביעה: 250 אלף שקל

האדריכל אבי שטרנפלד, העוסק בתכנון מבנים ועיצוב פנים, תובע בבית המשפט המחוזי בת"א, את האדריכל תומר זבולוני מבני ברק, בטענה להפרת זכויות יוצרים באמצעות האינטרנט. סכום התביעה הוא 250 אלף שקל.

על-פי כתב התביעה, הצדדים מפעילים אתרי אינטרנט מסחריים ככלי שיווקי. לדברי שטרנפלד, פנה אליו אדם שאינו מוכר והודיע לו, כי האתר שלו נראה "בדיוק כמו" האתר של זבולוני.

משנכנס שטרנפלד לאתר של זבולוני גילה, כי אכן מדובר באתר שנראה בדיוק כמו האתר שלו ובחלק ניכר של מרכיבי האתר היתה זהות מוחלטת. לטענתו, אין ספק כי הועתקו היצירות והטקסטים של אתר התובע לאתר הנתבע.

שטרנפלד טוען, כי ערך השוואה בין שני האתרים וגילה, כי כל המרכיבים הכוללים את מבנה האתר שלו והאופן בו ערוכים התכנים והאלמנטים הוויזואלים, הועתקו.

לטענתו, בוטה מכל היא הפרת זכויות היוצרים שלו בכל אחד מארבעת האייקונים המאויירים ברישום יד המופיעים בחלק השמאלי באתר שלו, ושבאמצעות לחיצה עליהם ניתן לעבור בין הדפים השונים באתר.

עוד טוען שטרנפלד, כי זבולוני עושה שימוש באותם פונטים, גודל וצורת אותיות, צבעים ואפקטים המשמשים באתר שלו.

שטרנפלד מבקש מבית המשפט להוציא צו מניעה קבוע, האוסר על זבולוני לעשות כל שימוש ביצירות ו/או בטקסטים המופיעים באתר שלו, צו עשה המורה לו לערוך לאלתר שינויים באתר שלו באופן שלא יהיה דמיון בין האתרים.

(ת.א 1350/06).