מבני תעשייה מרחיבה פעילותה בתחום המרכזים המסחריים

חנכה מרכז קניות באופקים; השלימה רכישת קניון בנצרת; מקימה פאור סנטר במודיעין

חברת מבני תעשייה, בשליטת איש העסקים אליעזר פישמן (בעל השליטה ב"גלובס") מרחיבה את פעילותה בתחום המרכזים המסחריים בישראל. במהלך זה פישמן מיישר קו עם גזית גלוב בשליטת חיים כצמן, הפועלת לאחרונה ביתר שאת בתחום זה בישראל, וכן עם קרן ריט לישראל, בראשות רו"ח עמיר בירם, דלק נדל"ן שבשליטת יצחק תשובה ואחרים. נראה, שהשקעות בנדל"ן מניב בישראל הפכו לטרנד של השנה האחרונה בקרב חברות הנדל"ן, עם תחילת עידן הריטים.

מבני תעשיה נמצאת כיום בשלבי הקמת פאואר סנטר במודיעין. השטח ממוקם באיזור התעשייה, בצמוד למרכז המסחרי של חברת "ישפרו". הפאואר סנטר מתוכנן להיבנות על קרקע בשטח של כ-16 דונם. במקום מתוכנן להבנות מרכז מסחרי בשטח של כ-10 אלף מ"ר. בין השוכרים המיועדים: הום סנטר; ביתי-לי; טויס אר אס; מגה ספורט; בסט ביי ; חנות טיב טעם, שתשתרע על שטח של 3,300 מ"ר; מסעדת פינתי הירושלמית.

ממבני תעשייה נמסר, כי למרות שבניית הפרויקט נמצאת בימים אלו רק בתחילתה, כ-90% מהשטח כבר שווק. כמו כן נמסר, כי החברה נמצאת במו"מ מתקדם עם מספר רשתות, ביניהן ניו-פארם ואורנג'. הפאואר סנטר צפוי להיפתח באפריל 2007.

במקביל להקמת המרכז המסחרי במודיעין, מבני תעשייה עומדת להתחיל בבניית פאואר סנטר בשטח של כ-20 אלף מ"ר, על קרקע של 54 דונם, הממוקמת ממול למתחם ביג בדרך חברון בבאר שבע. מהחברה נמסר, כי בימים אלו מתנהלים משאים ומתנים מתקדמים עם רשתות ניו-פארם; מגה ספורט; טויס אר אס; ביתילי; קסטרו; מנגו; זארה; הוניגמן; נייק ועוד. הפתיחה צפויה בעוד כשנה מהיום.

מבני תעשייה רכשה לאחרונה את יתרת הבעלות בקניון לב שבנצרת עילית. הקניון משתרע על פני שטח של 15 אלף מ"ר, מתוכם 11 אלף מ"ר לשטחי מסחרי. לקניון 100% תפוסה, עם רשימת המתנה ארוכה. גודל שטחי המסחר הממוצעים נעים בין 80-100 מ"ר לחנות ממוצעת, ועד לשטח של 1,000 מ"ר ומעלה לחנות עוגן. טווח מחירי השכירות בקניון נאמדים בכ-20-40 דולר למ"ר לחודש. לקניון ממוצע כניסות מבקרים של כ-200 אלף אנשים מידי חודש.

בקניון פועלים היום כ-100 עסקים, ובכללם מותגים מובילים בישראל כמו אופנת קסטרו; רנואר; הוניגמן; גולף; קרייזי ליין; פוקס ופוקם קידס, רשת שקם אלקטריק, ניו-פארם, כיתן ועוד.

מבני תעשייה חנכה בשבוע שעבר את מרכז הקניות החדש באופקים. במרכז הקניות שטח בנוי של כ-6,500 מ"ר בקומת קרקע, והוא כולל כ-30 חנויות ו-330 מקומות חניה.

היקף ההשקעה בפרויקט נאמד בכ-20 מיליון שקל, כולל הקרקע. מחירי השכירות במרכז נאמדים בכ-10-20 דולר למ"ר. מרבית הסכמי השכירות נסגרו לתקופה של כ-3 שנים פלוס אופציות.