בוטלה בהסכמה העיסקה למכירת 50% מגרעין השליטה באוסיף לקרדן

ימשכו לשתף פעולה באמד, במכרז הרכבת הקלה בת"א ובהקמת מתקני ההתפלה בחדרה ובפלמחים

החברות אוסיף וקרדן הודיעו בסוף השבוע, כי ביטלו את העיסקה שבה עמדה קרדן לרכוש, לפני כחודשיים, 50% מגרעין השליטה בחברת אוסיף.

ההודעה על הביטול התקבלה, לאחר שיועציהן המשפטיים של שתי החברות הבהירו, כי בשלב זה לא ניתן יהיה לבצע את המיזוג, בין היתר כי המבנה העסקי מעורר ניגודי אינטרסים. להערכת היועצים, ייתכן ובעתיד הדבר יתאפשר..

עם זאת, הודיעו החברות, כי ימשיכו להחזיק במשותף בחלקן בחברת הנדל"ן אמד, המחזיקה בנכסיה של חברת התחבורה דן. אוסיף וקרדן ישראל רכשו במשותף 50% מאמד, בעסקה שהושלמה לפי שווי חברה של כ-150 מיליון דולר. חלקן של קרדן ואוסיף עומד על 15% כל אחת וחלקו של שותפן לרכישה, איל הנדל"ן היהודי-אמריקני אלן קסדן, 20%.

בין נכסיה הבולטים של אמד: מגרש דן ברחוב ארלוזורוב בתל-אביב, המשמש כבר שנים כמגרש חניה, בשל מחלוקות על תוכנית הבנייה המתוכננות במקום - 190 יחידות דיור וחניון ציבורי של 145 מקומות; מגרש חניה בבת-ים עליו ניתן לבנות 25 אלף מ"ר של משרדים; חניון אוויס ברמת-גן, עליו ניתן לבנות 9,000 מ"ר, וחלק מחניון דן הפעיל בשיכון דן. בנוסף מחזיקה החברה בשליטה (54%) בחברה הציבורית, דן רכב, נציגת אוויס בישראל, נתח ששוויו בשוק עומד כיום על 195 מיליון שקל.

בהמשך להודעה של אוסיף וקרדן, נמסר ע"י שתי החברות כי הן ימשיכו את השותפות במכרז הרכבת הקלה בת"א, במתקן ההתפלה בפלמחים ובמכרז לבניית מתקן התפלה בחדרה..

אוסיף נמצאת בשליטת קבוצת אביב, יחד עם קבוצת משקיעים מהארץ ומחו"ל. קרדן נמצאת בשליטת יוסף גרינפלד ואבנר שנור.