חניון תת-קרקעי גדול ייבנה מתחת לכיכר רבין בת"א. ועדת המשנה להתנגדויות במחוז תל-אביב החליטה לאמץ את המלצות החוקר שמונה לשלב שמיעת ההתנגדויות, אדריכל דני רז, והפחיתה את מספר מקומות החניה בתוכנית חניון כיכר רבין מ-2,000 ל-1,000.
מטרת התוכנית היא יצירת מקומות חניה ציבוריים תת-קרקעיים וחידוש ופיתוח כיכר רבין, תוך פינוי חניות ממדרכות לשיפור סביבת הולכי הרגל. התוכנית המקורית כללה הקמת מבנה תת-קרקעי עד 5 מפלסים, בשטח מרבי של 110 אלף מ"ר, לחניון ציבורי ובו 2,000 מקומות חניה, מקלוט ציבורי ותשתיות. לתוכנית הוגשו התנגדויות רבות, מחשש ליצירת עומסי תנועה כבדים באזור הכיכר.
החלטת הוועדה, בהתאם להמלצת החוקר, כאמור, היא לצמצם את מס' מקומות החניה ל-1,000, תוך ניצול מצאי החניות בחניון גן העיר וחישוב ביקושי חניה ברדיוס של 200 מ'. כמו כן הוחלט, כי לא ייבנה מרתף חניה מתחת לאזור המגונן בכיכר, וכן לא מתחת לשדרה המערבית לכיכר.
כדי ליישם את מטרת התוכנית לצמצום החניה על המדרכות קבעה הוועדה כי יוטמע בהוראות התוכנית הקשר בין הקמת החניון לפינוי הרכב החונה בחצרות ועל מדרכות ברחובות הסמוכים לתחום התוכנית, וכי החניון יופעל כחניון ציבורי תוך מתן עדיפות לתושבי האזור.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.