חבר דירק' החברה לפיתוח התיירות בהרצליה: ניגוד עניינים בחברות הקבלן שטאנג

חבר דירקטוריון החברה לפיתוח התיירות בהרצליה, דרור עזרא, שיגר בשבוע שעבר מכתב לוועדה למניעת ניגוד עניינים, מטעם משרד המשפטים, לפיו קיים חשש כי היזם שמואל שטאנג, המכהן כחבר בדירקטוריון החברה לפיתוח התיירות בהרצליה, וכן כמנכ"ל חברת הבנייה יהודה שטאנג ובניו, פועל במסגרת שתי החברות, תוך כדי ניגוד ענייניים מובהק.

החברה העירונית לפיתוח התיירות בהרצליה נשלטת במלואה ע"י עיריית הרצליה ועוסקת בעיקר בהפעלת מרינה הרצליה. החברה העירונית לפיתוח הרצליה (החברה הכלכלית), הינה חברה "אחות" לחברה העירונית לפיתוח התיירות בהרצליה, ונשלטת במלאה ע"י עיריית הרצליה ומהווה זרוע ביצועית של העירייה בכל הנוגע לביצוע פרויקטים.

לטענת עזרא, "שמואל שטאנג מונה כדירקטור מטעם הציבור בחברה העירונית לפיתוח תיירות בהרצליה ע"י מועצת העיר הרצליה בחודש דצמבר 2003. כמו כן שטאנג הינו בעל עניין ומשמש כמנכ"ל משותף וכדירקטור בחברת יהודה שטאנג ובניו".

עזרא מוסיף, כי חברתו של שטאנג זכתה במרוצת השנתיים האחרונות בשני מכרזים שיזמה עיריית הרצליה ונוהלו ע"י החברה הכלכלית. המכרזים הם חפירת קו ניקוז בשווי של 22 מילון שקל, ושדרוג מכון הטיהור בשווי של 31 מיליון שקל.

לדברי עזרא, "בעקבות פנייתי ראש העיר הצהירה שתבוצע בדיקה משפטית. אולם בישיבת הדירקטוריון של החברה לפיתוח התיירות שהתקיימה לפני כחודש לא סופקה חוות דעת זו. לאחרונה קיבלתי את חוות דעתו של עו"ד בועז נווה, שעיקרה הוא כי אין חשש לניגוד עניינים. אולם, עו"ד נווה משמש כיועצה המשפטי של החברה הכלכלית, והוא מצהיר בחוות הדעת על מעורבותו העמוקה בהליכי המכרזים שבהם זכתה חברתו של שטאנג".

לדברי עזרא, יש פגם ציבורי בכך ששטאנג מכהן בו בעת באחת ממערכות קבלת ההחלטות של העירייה, ובמקביל מעניק שירותים בעשרות מילוני שקלים לעירייה. לדבריו, "בלי להטיל דופי בשטאנג, נשאלת השאלה איך הוא יכול לקבל החלטות בלי חשש להטיה, כאשר הוא ממלא תפקיד ציבורי ושותף לקבלת החלטות עם ראש העיר, וממלא מקומה, שהם עצמם אחראיים לתשלום עבור השירותים שחברתו מעניקה לעירייה או להערכה על איכותם של שירותים אלו?"

שמואל שטאנג התייחס למכתבו של עזרא ואמר, כי הלה מנסה לתפוס כותרות. לדבריו, "שטאנג ובניו זכתה במכרזים האחרונים לאחר שהציעה את ההצעה הגבוהה ביותר מבין שלל ההצעות, ולראיה הזוכה השנייה במכרז, חברת אלקו, לא מצאה לנכון לערער על הזכייה שלנו. אני חבר בדירקטוריון החברה לפיתוח התיירות, שכל עניינה הוא המרינה בהרצליה, ואין לכך שום קשר לזכייתי במכרזים".