מו"מ מתקדם להקמת כפר הכסף ליד בן שמן: 13,500 מ"ר בהשקעה של 73 מיליון שקל

היזמיות: החברות עמירים והצורפים; יוקמו כ-100 חנויות וגלריות של תכשיטים, יודאיקה ואומנות

חברת עמירים בבעלות יהודה עמאר, מנהלת ביחד עם חברת הצורפים שבבעלות יעקב מרדינגר, מו"מ מתקדם עם אנשי כפר דניאל להקמת "כפר הכסף" בתחום היישוב. כך נודע ל"גלובס".

כפר הכסף יוקם על חטיבת קרקע בשטח של 31 דונם בתחום היישוב, בסמוך ליער בן-שמן, ויכלול מבנים בשטח של 13,500 מ"ר, בהשקעה של 73 מיליון שקל. על-פי ההסכם המתגבש, אנשי כפר דניאל יהיו זכאים ל-26% בפרויקט. חברת הצורפים פועלת כיום מתוך כפר דניאל, במפעל שהקימה לפני מספר שנים.

לדברי עמאר, כפר הכסף הינו פרויקט ראשון מסוגו בישראל, אשר יכלול כ-60 חנויות של תכשיטים, כלי כסף, עבודות אומנות מכסף וזהב, מוצרי יודאיקה, שעונים, תשמישי קדושה ועוד, וכן כ-40 גלריות וסדנאות של אומנים וצורפים.

עמאר הוסיף, כי הפרויקט ייבנה בסגנון של מרכזי הקניות הכפריים במערב ארה"ב, ויהווה מרכז תערוכות מתחלפות של אומנים ישראליים ואומנים בינלאומיים בתחום אומנויות הכסף והזהב.

היזמות להקמת הפרויקט החלה לפני כ-10 שנים, ונעצרה עקב בעיות בירוקרטיות. לדברי עמאר, לאחרונה ניתנו כל האישורים לפרויקט. לדבריו, "הפרויקט צפוי ליצור מקומות עבודה רבים ולהעלות את ישראל על המפה בתחום התכשיטנות והצורפות. כיום קיימים מספר מרכזים דומים בעולם, בין היתר בספרד, איטליה וטורקיה, והם מעודדים תיירות ומהווים מוקד משיכה למבקרים מהעולם".