יבנה: הופקדה תוכנית פינוי-בינוי ל-1,440 יחידות דיור במקום 276 דירות ישנות

במתחם הרחובות האלון-האקליפטוס, ובמתחם רחובות הכלנית-השושנים-החבצלת

עיריית יבנה הפקידה תוכנית פינוי-בינוי במסגרת של התחדשות עירונית בשני מתחמים ותיקים: רחובות האלון והאקליפטוס ומתחם רחובות הכלנית, השושנים והחבצלת. ההתחדשות העירונית הוכרזה ע"י הממשלה כפרויקט לאומי והדיירים שבמתחמים המוכרזים ייהנו מהקלות מס משמעותיות, ביניהן פטור מתשלום היטל השבחה, מס שבח, מס רכישה ודמי היתר בבנייה רוויה למינהל מקרקעי ישראל.

בתחום תוכנית "מתחם האלון" כלולות 188 יחידות הדיור בבתים המשותפים הוותיקים לאורך רחוב האלון וכן הבתים הפרטיים בהמשכו וברחוב האקליפטוס. הבינוי החדש המוצע יאפשר בניית 1,008 יח"ד בבניינים בני 12 עד 15 קומות, ובהם דירות מרווחות בשטח של כ-135 מ"ר. רחובות האלון והאקליפטוס מתאפיינים במיקומם הייחודי לאורך נחל יבנה, אשר נמצא בראשיתו של פרויקט הסדרה ופיתוח ויהפוך לפארק העיקרי של העיר, וכן מהיצע גדול של מוסדות חינוך וקהילה.

בתחום תוכנית מתחם "הכלנית" כלולות 88 יחידות דיור בבתים המשותפים הוותיקים וכן מספר בתים פרטיים ברחוב החבצלת. הבינוי החדש המוצע יאפשר בניית 432 יח"ד בבניינים בני 12 עד 18 קומות ובהם דירות מרווחות בשטח של כ-135 מ"ר. המתחם המתוכנן נמצא בקרבתם המיידית של בתי ספר ומוסדות חינוך וקהילה. בתיאום עם משרד התחבורה יהפוך רחוב אבו-חצירא בקטע שבין הרחובות שבזי והחבצלת לשדרה ירוקה, כאשר תכנון מקומות החנייה יענה לכמות יחידות הדיור.

תכנון הפרויקט מקודם באמצעות חברה מנהלת, במימון משרד השיכון. החברה המנהלת תסייע לבעלי הדירות במתחם להתארגן לקראת ביצועו של הפרויקט, ותכנית העירייה תאפשר לכל בניין קיים לממש את זכות בניית הדירות החדשות בכל מגרש באופן עצמאי, ובתנאי שכל בעלי הדירות בבניין הביעו את הסכמתם לתהליך.

לדברי ראש העיר, צבי גוב-ארי, אשר יזם את התכנית, "ללא הסכמת כל בעלי הדירות בכל בניין, לא ניתן יהיה לבצע את הפרויקט. בעלי הדירות בהדרכת החברה המנהלת, יקבעו באמצעות משא ומתן עם קבלנים את גודלן, מיקומן ורמת הגימור של הדירות שהם יקבלו בבניינים החדשים, בתמורה להסכמתם לפינוי דירותיהם הקיימות. הקבלנים יידרשו להעמיד לרשות הדיירים דירות חלופיות במהלך הבנייה וכן להבטיח באמצעות ערבויות את התחייבותם למסירת הדירות החדשות לדיירים".

גוב-ארי הוסיף: "התחדשות השכונות הוותיקות בעיר היא אחד היעדים המרכזיים מפאת חשיבותה לאיכות חיי התושבים".