המחוזית דחתה תוכנית של עיריית ת"א לבנות 1,300 יח"ד בבהוד השרון

תיכננה להקים בשטח "בית הנערה" בניינים בני 25 קומות בהשקעה כוללת של 500 מיליון דולר

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז מרכז פסלה ביום ב' השבוע את תוכנית בנייה של 1,300 יח"ד שהגישה עיריית ת"א בשטח "בית הנערה" בהוד השרון.

עיריית ת"א היא הבעלים של המתחם, 133 דונם רובו חורש טבעי, שנרכש ב-1945, כאשר המתחם מוגדר כ"דרגת שימור מחמירה".

ב-2000, יזמה עיריית ת"א תוכנית בנייה במתחם "בית הנערה", לאחר שהאזור הסובב אותו הפך ליוקרתי.

ע"פ התוכנית, שבזמנו זכתה לעידודו של ראש עיריית הוד השרון הקודם, עזרא בנימיני, ייבנו שישה מתחמי מגורים הכוללים 1,300 יחידות דיור, כאשר בכל מתחם מספר בניינים בני 25 קומות, בהיקף השקעה של 500 מיליון דולר.

תושבי הסביבה התנגדו לתוכנית וצירפו אליהם את חי אדיב, אז ראש האופוזיציה, והיום ראש העירייה.

עיריית ת"א, המשיכה כמתוכנן ואף הציעה את התוכנית למכרז, בו זכתה "חברת אביב".

לטענת הוועדה המחוזית, בראשות שוקי עמרני, יש לפסול את התוכנית מכיוון שהיא סותרת את תוכנית האב של הוד השרון שדוגלת בבנייה דלילה יותר באזור; התוכנית הכוללת גורדי שחקים בני 25 קומות, חורגת באופן משמעותי מגבולות הגובה הקיימות באזור, 4 קומות; התוכנית של עיריית ת"א עלולה לפגוע באיכות החיים ובשווי הנכסים של הבתים הסמוכים לתוכנית.

הוועדה המחוזית פנתה לוועדה המקומית בבקשה ליזום תוכנית שתשקף את התכנון האורבני הרצוי והמתאים.

לדברי ראש עיריית הוד השרון, אדיב: "עיריית ת"א הפכה עצמה ליזמית נדל"ן ולא לעירייה שאמורה לדאוג לטובתו של הציבור. אין הצדקה לבנייה נוספת והריסת שטח ירוק שדרגת שימורו מחמירה. הוד השרון בודקת אפשרות להפקיע את כל השטח".

עיריית ת"א מסרה בתגובה, "העירייה לא תוותר על זכויותיה בקרקע, ותעשה הכל כדי לפתחה כפי שנעשה במתחמים סמוכים. העירייה תערער ותפעל בכל האמצעים לשינוי החלטת הוועדה. 94% מהשטח יהיו שטחים פתוחים ירוקים ומבני ציבור".