הירוקים ניצחו: לופוליאנסקי הקפיא את תוכנית ספדיה; בשנים הקרובות יבנו בתוך ירושלים

לדברי לופוליאנסקי, התוכנית לבניית 20 אלף יח"ד במערב ירושלים עדיין לא בוטלה, אלא רק הוקפאה

ראש העיר ירושלים, אורי לופוליאנסקי, נפגש היום (א') עם נציגי קואליצייה בת-קיימא והחברה להגנת הטבע, כדי לבדוק את האפשרויות לבנייה בתחומי העיר, במקביל להקפאת תוכנית ספדיה להרחבת העיר מערבה.

בתום הפגישה אמר לופוליאנסקי, כי שכעת בהבנה הדדית בין הצדדים אפשר להביא לעיר ירוקה ולבנייה ופיתוח בתוככי העיר. בתגובה לשאלה מה גרם לו לשנות את דעתו לאחר שתמך בתוכנית ספדיה, ענה כי לא שינה את דעתו בגלל לחץ, אלא שצריך לטפל כעת בתוכניות לבנייה בעיר הפנימית, כדי להביא אליה זוגות צעירים.

לדברי לופוליאנסקי התוכנית עדיין לא בוטלה, אלא רק הוקפאה. הוא הדגיש, כי גם מהנדסת העיר ובעלי תפקידים אחרים בעירייה שתמכו בתוכנית ספדיה, אמרו שצריך לטפל בעיר כבר כיום, ו"אסור לשעבד את ההווה בשביל העתיד. צריך לבנות כיום בעיר הפנימית ולאחר מכן לדבר על תוכנית ספדיה".

אורי ברשישת, שהכין את דו"ח עתודות הקרקע עבור הקואליציה, וראש הסניף של החברה להגנת הטבע בירושלים, נעמי צור, התנגדו לטענה לפיה הקפאת התוכנית היא "ספין" של ראש העיר המנסה להשיג כרגע את הסכמתם לתוכניות בתוך העיר.

לדברי צור, "אין דברים מושלמים. אנחנו נהיה לא חכמים אם לא נשב ביחד כדי לקדם את התוכניות שהזכרנו בדו"ח עתודות הקרקע בתוך ירושלים". לדבריה, סוכם על הקמת צוותים משותפים לקידום התוכניות שכבר קיימות בתוך העיר, אולם הצדדים לא ירדו לפרטים. "ביטול תוכנית ספדיה היה מבחינתנו הדבר הנכון. הקפאתה מתקרבת לנכון, כי זה אומר שלא יוכלו לדון בה 10-20 שנה וזה נותן לנו צ'אנס לחזק את העיר הפנימית", הוסיפה.

לטענת הקואליציה לשימור הרי ירושלים ניתן לבנות בתחומי העיר 58 אלף יחידות דיור עד 2020, כך שאין צורך בתוכנית ספדיה.

במסגרת תוכנית ספדיה תוכננו בניית 20 אלף יחידות דיור, הקמת שטחים לתעשייה ולמסחר ותשתיות, בהר חרת, אזור הדסה ורכס לבן, על 24 אלף דונם.

המועצה הארצית לתכנון ובנייה אמורה לקיים ישיבה אחרונה להכרעה בתוכנית בתחילת דצמבר, לאחר שביקשה לקבל נתונים נוספים בנוגע אליה.