ניו-פארם רוכשת את רשת נרות בשנקין מפישמן ב-900 אלף דולר

נרות בשנקין משווקת נרות, סבונים ומוצרי ספא * הרכישה כוללת את מניות החברה, פעילות תשעת סניפיה וכן את זיכיון המותג

אחרי שעסקת הרכישה של רשת סורפרייז לא יצאה לפועל, רוכשת ניו-פארם רשת אחרת: את רשת נרות בשנקין, שבבעלות פישמן. הרכישה כוללת את מניות החברה ואת הפעילות הקיימת של הרשת, המונה תשעה סניפים, וכן את זיכיון המותג. היקף העסקה מסתכם בכ-900 אלף דולר.

סכום הרכשיה הוא שווה ערך לדמי הפינוי עבור המיקומים המרכזיים של החנויות. לו היתה ניו-פארם צריכה לשלם דמי פינוי רק עבור המיקומים של כל חנות בנפרד יתכן שהיתה מגיעה לסכום דומה.

לפני מספר חודשים התפוצצה העסקה לרכישת רשת המתנות סורפרייז surprise)) על-ידי רשת הדרגסטורים ניו-פארם שבבעלות רוני אלרואי, חתנו של יצחק תשובה. זאת, לאחר שמספר חודשים קודם לכן חתמה ניו-פארם על הסכם לרכישת הפעילות של רשת המתנות סורפרייז מידי חברת אלקבס תעשיות, שבשליטת אריה וגילה אלקבס.

הרכישה אמורה היתה לכלול את הפעילות הקיימת של רשת סורפרייז וכן את זיכיון המותג. היקף העסקה הסתכם בכ-3.5 מיליון שקל והוא כלל את המלאי. במסגרת העסקה אמורים היו בני הזוג אלקבס להוביל את ניהול הרשת ואת פעילות סופרייז בניו-פארם. היקף הפעילות של רשת סורפרייז נאמד ב-7 מיליון שקל.

בניו-פארם ביקשו לרכוש את הרשת כמנוע צמיחה וכפלטפורמה להכנסת מוצרים מעוצבים ומיוחדים לרשת, לרבות תכשיטים, תיקים ואביזרים.

עכשיו ינסה מוטי כהן, מנכ"ל ניו-פארם, להשתמש בנרות בשנקין כמנוע צמיחה להרחבת ניו-פארם.

הכוונה לשמור את הסניפים הקיימים של נרות בשנקין, הכוללת מחלקת הנרות, סבונים ומוצרי הספא, ובעתיד לפתוח סניפים של נרות בשנקין כ"חנות בתוך חנות" בסניפים הגדולים של ניו-פארם. לדברי כהן, תיבחן האפשרות להרחיב את רשת נרות בשנקין דרך פתיחת סניפים חדשים בארץ וגם בחו"ל.

רשת החנויות נרות בשנקין הוקמה בשנת 1995 ובבעלותה תשעה סניפים מעוצבים. הקונספט מבוסס על מגוון נרות טבעיים וארומטיים, סבונים, מוצרי ספא ואביזרים מעוצבים לבית. סניפי הרשת ממוקמים בקניונים מרכזיים ובמתחמי קניות בתל-אביב.

לאחרונה רכש הראל ויזל, בעלי רשת פוקס, את רשת ללין המתחרה.

רשת ללין, המתמחה בסבונים, נרות ומוצרי טיפוח מחומרים טבעיים, מפעילה 13 סניפים בארץ עם היקף פעילות של כ-50 מיליון שקל. החברה, שמפעילה שני סניפים באנגליה ובלוס אנג'לס, נכנסה לאחרונה גם לפעילות בנורבגיה.

בתוך כך היא מנהלת מו"מ לפתיחת סניפים נוספים בארה"ב, צרפת, הונג-קונג, פיליפינים, הולנד ויוון.

* אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס".