גוגל ממשיכה את ההשתלטות על שוק הפרסום באינטרנט: רוכשת את דאבל-קליק ב-3.1 מיליארד ד'

גוגל רוכשת את חברת דאבל-קליק, ספקית מודעות לאינטרנט, תמורת 3.1 מיליארד דולר, כך הודיעה ענקית החיפוש שלשום (ו'). זו הרכישה הגדולה ביותר שביצעה גוגל, שמאיצה לאחרונה את מאמציה להתרחב אל שוק המודעות הגרפיות שאותו מובילה כרגע יריבתה יאהו. לפי מקורות יודעי דבר, הצעתה של גוגל הצליחה לגבור על הצעות מתחרות של מיקרוסופט ויאהו בשלבים הסופיים של ההתמודדות על דאבל-קליק. גם חטיבת AOL של טיים-וורנר שקלה בשלב מוקדם יותר לרכוש את דאבל-קליק.

המחיר שתשלם גוגל מהווה אקזיט ענקי לחברת ההשקעות הפרטית הלמן אנד פרידמן מסן פרנסיסקו, בעלת המניות הגדולה של דאבל-קליק, ששילמה לפני 21 חודשים 335 מיליון דולר תמורת הנכסים שאותם רוכשת כעת גוגל במחיר גבוה פי תשעה.

הרכישה מקפיצה את גוגל כמה שלבים בשוק המודעות הגרפיות באינטרנט, שכוללות לא רק טקסטים אלא גם גרפיקה עשירה ומודעות באנר של מותגים. מודעות מסוג זה תופסות כיום כמחצית משוק הפרסום באינטרנט, ועד כה הוא נשלט על ידי יאהו.

דאבל-קליק, הפועלת מניו יורק, תשפר עוד יותר גם את יכולותיה של גוגל בתחום רכישה ממוקדת למפרסמים ויכולות ניתוח של שוק הפרסום. במקביל, גוגל כבר מרחיבה את פעילות הפרסום שלה מהאינטרנט לעיתונות המודפסת, לרדיו, לטלוויזיה ולטלפונים הניידים.

"הפלטפורמה של דאבל-קליק נוגעת להרבה מאוד לקוחות קיימים של גוגל", אמר מנכ"ל גוגל, אריק שמידט, בשיחת ועידה עם אנליסטים. "הרכישה מאיצה את הכניסה שלנו לחלק מהשווקים הללו בכמה שנים".

העסקה שמתבצעת כולה במזומנים באה שישה חודשים אחרי שגוגל שילמה 1.65 מיליארד דולר תמורת אתר השותפות בקבצי וידאו יוטיוב. העסקה אמורה להיסגר בסוף השנה, אחרי קבלת האישורים הרגולטוריים הנחוצים.

להערכת אנליסטים גוגל משלמת מחיר גבוה מדי תמורת דאבל-קליק. מאידך, אנליסטים רבים סבורים שגוגל עשתה את הצעד הנכון. "גוגל לא יכלה להניח לדאבל-קליק ליפול לידיה של מיקרוסופט, ולכן שילמה את מה שהיתה צריכה לשלם", אומר האנליסט ג'ורדן רוהאן מחברת RBC קפיטל מרקס. לדאבל-קליק יש יותר מ-1,500 לקוחות תאגידיים.