סמינר הקיבוצים יוכל להישאר בצפון תל אביב

מליאת הוועדה המקומית ת"א דחתה ערעור שהגישו שני סגני ראש העיר נגד ההחלטה לאשר את תוכנית סמינר הקיבוצים, הכוללת 450 יח"ד ואת מבנה הסמינר. התוכנית מאפשרת להקים את הפרויקט בצפון העיר. גם לאחר דחיית הערעור, לסמינר עדיין פתוחה האפשרות להעתיק עצמו לדרום ת"א.

לפני כארבעה חודשים אישרה ועדת המשנה את התוכנית, ברח' דרך נמיר פינת רוקח. על מנת לנסות ולעודד את סמינר הקיבוצים לעבור לדרום ת"א, בהתאם למדיניות העירונית לחזק את דרום העיר ולהעביר אליה מוסדות חינוך, הוחלט להעניק תמריץ. לפיכך נקבע כי במידה שיזמי התוכנית יעבירו את הפרויקט לדרום העיר, תאושר תוספת של 100 יחידות דיור לפרויקט.

לדברי יו"ר הוועדה המקומית ת"א, עו"ד דורון ספיר, במקביל לכך התנהלו מגעים עם מינהל מקרקעי ישראל לאיתור קרקע שתוכל להתאים לפרויקט באזור יד אליהו, והוצעו כמה חלופות. יש סבירות שהמינהל יוציא חלק מהקרקעות שהוצעו למכרז.

טענה עיקרית בערעור שהוגש היתה, כי יש לקבוע באופן חד משמעי שסמינר הקיבוצים יעבור לדרום העיר. אולם כאמור מליאת הוועדה החליטה לאשרר את החלטת המקומית. לדברי ספיר, "המדיניות היתה שיש דברים שצריך להשאיר ליזמים ולכוחות השוק, עם ניסיון לתמרץ". לדבריו, הוועדה תשים דגש רב בתכנון כדי שתושבי שכונת כוכב הצפון הסמוכה לא ייפגעו מהתוכנית.