פסגות נכבשות לפחות פעמיים

צאו וראו מה קורה לדולר ביחס למטבעות הזרים - אולי זה הזמן להמר

אילן דנציגר הוא רואה חשבון מחברת Finexo המנהלת חדר מסחר במט"ח

בשווקים הפיננסיים, לאחר שנקבע שיא בשער מניה, מטבע או כל נכס פיננסי אחר, מגיעה ירידה בערך, המכונה לא פעם "תיקון טכני" משום שהיא אינה נתפסת כירידת ערך לטווח ארוך. ואכן לא אחת חולף זמן לא רב מאותה ירידה, והפסגה נכבשת בשנית - ערך הנכס מגיע שוב לשיא.

בימים אלה לאחר מגמה ארוכה ורצופה של היחלשות הדולר ביחס למטבעות העיקריים וקביעת שיאים, אנו עדים להתחזקות המטבע האמריקאי.

הדבר ניכר ביחס בינו לבין המטבעות האירופיים: האירו שכבר נשק לקראת סוף נובמבר, לשער של 1.50 דולר (1.4960), וגם פאונד הבריטי קבע שיא בתחילת נובמבר בשער של 2.1160, שזהו שיא של 26 שנה.

אם נביט שנה לאחור נגלה שבדצמבר 2006 הגיע שער האירו לרמה של 1.3350. ניחשתם נכון, מחיר שיא עד אז. ה"תיקון הטכני" שהגיע לאחר מכן בינואר התבטא בירידה של כ-4%. כעבור חודשיים נבחנה שוב רמת שיא של 1.3350, נפרצה כלפי מעלה והאירו שוב קבע שיאים.
אותו תסריט חוזר גם בגזרת הפאונד, שקבע בדצמבר 2006 שיא של 1.9850, אחריה הגיעה ירידה של כ-3.5% ושלושה חודשים לאחר מכן חצה הפאונד את רף שני הדולר.

ב-95% מהמקרים שיאים נכבשים פעם נוספת בטווח של כשלושה חודשים. כל סוחר מט"ח שמאמין שההיסטוריה חוזרת על עצמה יכול לנצל זאת כדי להרוויח.

המכשול העיקרי העומד בדרך הוא הזמן. מכיוון שאנו לא יודעים מתי בדיוק תיכבש הפסגה, עלינו לפתוח עסקה ופשוט לחכות. יתכן שחלק מהזמן נפסיד, ויהיה עלינו להתאזר בסבלנות ולחכות להתחדשות המגמה הראשית.

נכון, לפעמים נצא מהעסקה בהפסד כי אנו תמיד מגבילים את ההפסדים העלולים להתרחש. אולם, אם ההימור שלנו יתברר כנכון, פוטנציאל הרווח הוא משמעותי ביותר.

בימים אלו האירו כבר אחרי ירידה של כ-4% משיאו, והפאונד ירד בכ- 5%. נראה כי אנו כבר לקראת או בסוף הירידה.

נראה שאנו כבר בדרך לערך של 1.50 אירו לדולר, ו-2.12 פאונד לדולר - אם וכשנגיע לשם - אחר כך הכל יכול לקרות.