בקשה לייצוגית ב-70 מיליון שקל נגד שופרסל: מסרבת לשלם במזומן דמי פיקדון לבקבוקים

התובעים טוענים כי שופרסל, כשיטה וכמדיניות, מעדיפה להפר את הוראות חוק הפיקדון על מיכלי משקה

5 לקוחות של שופרסל הגישו לבית המשפט המחוזי בת"א נגד החברה תביעה ובקשה לאישורה כייצוגית בהיקף של כ-70 מיליון שקל. זאת, בטענה כי החברה מסרבת לשלם לצרכנים את דמי הפיקדון במזומן בגין השבת מיכלי המשקה בהתאם להוראות חוק הפיקדון על מיכלי משקה.

התובעים טוענים, באמצעות עו"ד רם גורודיסקי, כי שופרסל כשיטה וכמדיניות מעדיפה להפר את הוראות חוק הפיקדון, בכך שהיא מאלצת את הצרכנים במקום לשלם להם את דמי הפקדון במזומן לקבל שוברי זיכוי, המוגבלים לשלושה חודשים והניתנים למימוש בסניף בו נמסרו מיכלי המשקה בלבד.

התובעים טוענים כי שיטה זו של שופרסל מהווה הכבדה שלא לצורך על ציבור הצרכנים ומאלצת אותם להשיב לידיה את דמי הפיקדון במלואם במימוש שוברי הזיכוי בסניפיה בלבד. עוד הם טוענים כי בדרך זו מרוויחה שופרסל על חשבון הצרכנים.

לדבריהם, השווי הכלכלי של זיכוי בשווי 25 אג' אינו זהה לתשלום מזומן של 25 אג'. זאת, כיוון שכאשר שופרסל משלמת 25 אג' במזומן היא "מפסידה" סכום זה ואינה מרוויחה דבר, ומאידך כאשר היא מוכרת מוצר צריכה כלשהו הנמכר בסניפיה כנגד שובר זיכוי, היא מגדילה את מחזור מכירותיה ואת רווחיה. טרם התקבלה תגובת שופרסל. (ת.א. 1121/08).