מכרז לפארק עסקים נוסף בראש העין; המחיר - 197 מיליון שקל

מדובר בשטח כולל של 980 דונם צפונית-מערבית לראש העין, שיכלול מגורים, מסחר ופנאי

מינהל מקרקעי ישראל הוציא מכרז לחכירת מתחם לבניית 210 אלף מ"ר לתעסוקה ו-1,072 יחידות דיור בראש העין סמוך לצומת קאסם. המכרז מתייחס לחוזה פיתוח לשבע שנים כשמחיר המינימום שמבקש המינהל עומד על 197 מיליון שקל.

על המתחם חלה תב"ע להקמת מרכז תעסוקה מטרופוליני וכן למתחם למגורים. המכרז אמור להיסגר בתחילת יולי.

מדובר בשטח כולל של 980 דונם צפונית-מערבית לראש העין, שיכלול מגורים, מסחר ופנאי. 450 דונם בתוכנית מיועדים להקמת מתחם המגורים ואילו 450 דונם נוספים מיועדים להקמת מתחם עסקים שיכלול משרדים, מרכז קונגרסים, שטחי מסחר, בתי קולנוע וקניון בן 100 אלף מ"ר. סמוך לפרויקט מתוכנן להיבנות מסוף נוסעים גדול של רכבת הפרברים.

פרויקט זה מצטרף לפארק אפק, קריית היי-טק צפונית לראש העין, שנבנתה בשנות התשעים ומשמשת בית לחברות כמו אורנג', ברק 013, ONE, ו-TTI. בסוף פברואר אישרה המועצה הארצית לתכנון ולבנייה הקמת פארק תעשייה ומרכזים לוגיסטיים בשטח 600 דונם בכפר קאסם לפי תוכנית של רוני יצחקי, שמתכנן להשקיע בפארק 200 מיליון דולר.

אך האם יש מקום לשלושה פארקים במרחק כה קצר? תמיר בן שחר, מנכ"ל חברת הייעוץ הכלכלי צ'מנסקי-בן שחר, אמר כי "זהו אחד מהצמתים בה' הידיעה במדינת ישראל. כביש מספר 6 וכביש מספר 5 הם בוננזה. בלוגיסטיקה, שהוא האלמנט שעוסק בו הפארק בכפר קאסם, קיים מחסור במדינת ישראל.

"לגבי מסחר, במיקום עליו מדובר במכרז החדש, אפשר תיאורטית להקים את ה'מול אוף יזראל', שהוא החלום של קבוצת עזריאלי - ידוע בשוק שגוף זה מתעניין בהקמת קניון כזה. מעבר ל'מול אוף יזראל' הדבר היחיד שאפשר לעשות שם זה את מרכז האאוטלט הגדול בישראל.

שטחים של 100 אלף מ"ר לקניון הם גדולים היום מהצורך. זה פי שניים וחצי מהקריון בקרית ביאליק, שזה מפלצת. הקניון שיוקם צריך יהיה לייצר חוויה אחרת כדי שמישהו ייסע אליו ולא ימשיך לקנות ליד הבית.

בנייני מגורים יימכרו, כי יש מחסור במרכז הארץ. סימן השאלה היחיד שנשאר הוא נפח המשרדים שגם להם יהיה ביקוש, אבל לא לכזו כמות. כלומר, מי שירכוש היום את הזכויות צריך לדעת שאת השיווק הוא יעשה במשך העשור הקרוב או יותר".