איקאה למינהל: אם חוזה החכירה יבוטל על המדינה להחזיר הכספים שהושקעו

מינהל מקרקעי ישראל פנה לאיקאה בבקשה לפנות את השטח במעוין השורק לאחר שבית המשפט החליט לבטל את המכרז בו זכתה

איקאה אינה מוכנה בשלב זה לפנות את הקרקע בראשון לציון כפי שקבע מינהל מקרקעי ישראל. רשת הרהיטים השוודית באמצעות עו"ד אורי ברגמן כתבה למינהל, כי בית המשפט העליון ידון בערעור של החברה באמצע יוני ולכן "הגם שכעקרון ובאופן כללי, התהליך הקבוע בהחלטת המינהל מקובל על מרשתי, נראה לנו כי לוח הזמנים שנקבע בהחלטת המינהל לשם ביצוע התהליך הינו קצר באופן בלתי סביר".

כזכור מינהל מקרקעי ישראל פנה לאיקאה בבקשה לפנות את השטח במעוין השורק לאחר שבית המשפט החליט לבטל את המכרז בו זכתה. בנוסף, המינהל קבע כי אם איקאה לא תתפנה מהשטח בצורה מוסכמת המינהל יהרוס את המתחם ויפרסם מכרז חדש.

בתשובה, שנשלחה למינהל ציינה איקאה, כי עם ביטול הסכם החכירה, ככל שיבוטל, היא זכאית לקבל מהמינהל את החזר הסכומים ששילמה בגין הקרקע, וכן להחזר שווי השקעותיה הישירות והעקיפות בקרקע. עוד צוין כי במידה שפסק הדין המבטל את זכיית איקאה לא יבוטל בערעור, היא קרוב לוודאי תגיש הצעה במכרז שיפרסם המינהל מחדש לקרקע. איקאה הוסיפה כי "ההבהרה שצוינה בהחלטת המינהל, לפיה אם לא יושגו הסכמות והבנות ידרוש המינהל את הריסת המבנה ואת השבת הקרקע פנויה, אינה במקומה ואין לה עיגון בהסכם בין הצדדים, או בדין".