פלורנטין ממשיכה במתיחת הפנים: אושרו 480 יח' בהתחדשות עירונית

ייהרסו בתי מלאכה, סככות ומבנים נמוכים; ייבנו עד 10 קומות, עם מעט מסחר ומשרדים

הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה תל אביב אישרה שתי תוכניות מגורים בשכונת פלורנטין בדרום ת"א. זאת, לאחר שקיבלה באופן חלקי את ההתנגדויות להן בהליך של "שולחן עגול", ששיתף את נציגי התושבים המתנגדים, היזמים ונציגי מינהל מקרקעי ישראל, בראשות יו"ר הוועדה, עו"ד דורון ספיר.

תוכנית אחת, שיזם מינהל מקרקעי ישראל, תהיה במתחם שבין רחוב איטח לרחובות אברבנל, אילת והרבי מבכרך. במקום יש סככות, בתי מלאכה ומבנים של שלוש קומות. המבנים ייהרסו, למעט אלה המסומנים לשימור. במקום ייבנו 167 יחידות דיור בגודל ממוצע של 80 מ"ר כל אחת. בקומות הקרקע יהיו מסחר ומשרדים. הבניינים בתוכנית יהיו בגובה של בין 4 ל-10 קומות.

התוכנית השנייה, של התחדשות עירונית, תמוקם במתחם החרש והאמן - ברחובות אברבנל, הרבי מבכרך, וולפסון והמחוגה, על 16 דונם. יזמי התוכנית הם בעלי נכסים פרטיים ומרכז וולובלסקי. את תוכנית ההתחדשות העירונית קידם משרד השיכון. באזור יש בתי מלאכה קטנים ומעט מסחר. לפי התוכנית, המבנים הישנים יהרסו, וייבנו 314 יח"ד. בקומות הקרקע יהיו משרדים, מסחר ומסעדות. הבינוי ינוע בין 8 ל-10 קומות.

התוכנית קובעת גם שטח פרטי פתוח, כיכר וגני ילדים. לאור התנגדות התושבים, הסכים משרד השיכון להקטין נפח הבנייה ב-6% בלבד, על מנת שלא לפגוע בכדאיות הכלכלית, והוועדה הסכימה.

המתנגדים לתוכניות טענו בעיקר שנפח הבנייה גדול מידי וכי יש מחסור בשטחים פתוחים ובמבני ציבור. לדברי ספיר, הוועדה הטילה על אגף הנכסים בעירייה לרכוש שטחים בשוק החופשי בשכונה כדי לספק שטחים ציבוריים ומבני ציבור, אולם המהלך לא צלח. לפיכך הציע ספיר אפשרות חלופית, שהתקבלה, לפיה תוכן תב"ע חדשה לשטחים פתוחים ולמבני ציבור שתוגש תוך 3 חודשים. תוכנית זו תעשה בשיתוף נציגי התושבים ונציגי בעלי הקרקע. הוועדה המקומית החליטה שאישור תב"ע זו יהווה תנאי למתן תוקף לשתי התוכניות בפלורנטין.