פארק עסקים קיסריה מתרחב: יקים מתחם בתקן בנייה ירוקה

המתחם העתידי, בן שלוש קומות, צפוי להשתרע על פני 37 דונם ולכלול 28 אלף מ"ר בנוי המיועד על פי התב"ע לתעשייה, היי-טק, ביוטכנולוגיה ותעשייה רפואית

החברה לפיתוח קיסריה (חפ"ק), פרסמה מכרז לתכנון המתחם התעשייתי החדש בפארק העסקים, כשהזוכה יהיה מחויב לעמוד בעקרונות הבנייה הירוקה.

המתחם העתידי, בן שלוש קומות, צפוי להשתרע על פני 37 דונם ולכלול 28 אלף מ"ר בנוי המיועד על פי התב"ע לתעשייה, היי-טק, ביוטכנולוגיה ותעשייה רפואית. פארק העסקים כולו משתרע על פני 3,600 דונם והוא מכיל כיום 400 אלף מ"ר בנויים, עם קיבולת מקסימאלית של 1.5 מיליון מ"ר בנויים.

על פי ההנחיות, יש לתכנן את המתחם תוך דגש בשימור אנרגיה, נוחות תרמית, פתחי מבנה והצללה, זיגוג, אוורור טבעי, תאורה ושימור מים. כמו כן, המתמודדים צריכים להוכיח כי עקרונות הבנייה הירוקה בתוכניתם יחולו גם בשטחים הציבוריים.

ההחלטה לגבי האדריכל הזוכה תתקבל בוועדת שיפוט בה יישבו נציגי החפ"ק, וצוות מקצועי חיצוני שיכלול את המומחה לבנייה ירוקה, האדריכל יפתח הררי וכן את האדריכל הרי ברנד, אדריכל הנוף אמיר בלום ומנהל הפרויקט, יצחק שילה. מחיר היעד למ"ר מעטפת יהיה אחיד לכל משתתפי התחרות ויעמוד על 2,800 שקל.

מנכ"ל החפ"ק, אסא אברמסקי, אמר כי "המתחם לא מיועד לחברה אחת ספציפית אלא למספר חברות. לדעתי אין בארץ בנייה ירוקה אמיתית חוץ מאינטל כרגע. אנחנו מיידעים את האדריכלים כי בנייה ירוקה מייקרת את עלויות הבנייה ב-15%, אבל זה ייתן ערך מוסף גם לנו וגם לשוכרים העתידיים שיהיו מוכנים לשלם טיפה יותר עבור שכירות בבניין ירוק".

"הפארק שלנו הוא מלכתחילה סביבתי משום שהוא נבנה במקום רגיש, על הדיונות של קיסריה ועל אקוויפר החוף, שהוא מאגר המים הכי גדול של ישראל. בגלל מיקום זה יש לנו מערך ניהול סביבתי שבא לידי ביטוי בחזון הכללי שלנו. בין היתר יש לנו רשת ניטור מי תהום שדואגת לאיכות המים ובנינו יחד עם חברת מקורות תעלת מים שאוגרת 15 מטר מעוקב מי גשמים בשנה כדי למלא את האקוויפר". *