מולקנדוב תובע 2.5 מיליון שקל מטרי ומרשות ני"ע: "פגעו בשמי הטוב וגרמו לי הפסדים"

לטענתו, משה טרי כיו"ר רשות ני"ע גרם ב-2004 לבית ההשקעות סולומון שוקי הון לנתק את הקשרים העסקיים עמו ; טוען כי הדברים שמסר טרי למנכ"ל סולומון שוקי הון היו בגדר הוצאת לשון הרע

דניאל מולקנדוב, לשעבר פעיל בשוק ההון שעסק בניהול קרנות נאמנות ובהשקעת כספי לקוחות בשוק ההון, הגיש לבית המשפט המחוזי בתל-אביב תביעה בסך 2.5 מיליון שקל נגד רשות ניירות ערך, יו"ר הרשות לשעבר, משה טרי, והממונה לשעבר על מחלקת קרנות הנאמנות ברשות, שרה פרוש.

בתביעה נאמר, כי טרי היה במועדים הרלוונטים לתביעה יו"ר הרשות, ואילו פרוש היתה הממונה על מחלקת קרנות הנאמנות. מולקנדוב שימש כבעלים, מנהל ויועץ השקעות בקרן הנאמנות "רעם 90", שנוהלה במסגרת חוזה "אירוח" אצל בית ההשקעות סולומון שוקי הון.

לטענת מולקנדוב, במהלך 2004 הודיעה לו סולומון שוקי הון כי היא מפסיקה לאלתר את ההתקשרות עימו. לדבריו, בדיעבד נודע לו מתוך עדות שנמסרה בבית המשפט כי הרקע לביטול ההסכם היתה פנייה של טרי ופרוש בתחילת 2004 אל מנכ"ל סולומון שוקי הון, עזרא עטר, בה הודיעו לו כי מתנהלות חקירות נגדו על פעילות שנעשתה בעבר, וכי רצוי כי עטר והחברה ינתקו את הקשרים העסקיים עימו.

מולקנדוב טוען כי דברים אלה היו בגדר הוצאת לשון הרע, משוללי כל יסוד עובדתי ומשפטי, והם אלה שגרמו לניתוק ההתקשרות בינו לבין בית ההשקעות סולומון. לדבריו, כתוצאה מכך נגרמו לו נזקי עתק, בהם פגיעה בשמו הטוב, וכן הפסד כלכלי ממשי, בגינו הוא דורש פיצוי .

מולקנדוב היה מבעלי חברת ניהול התיקים "לב התמר". בנוסף, הוא היה בעל השליטה ומנכ"ל חברת גרינלייט, שניהלה את קרן הנאמנות "רעם 90". מולקנדוב עומד לדין בגין עבירות של קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות וקבלת טובות הנאה בניגוד לחוק ההשקעות. הוא מואשם שקיבל במירמה של כספים מבעלי היחידות בקרן הנאמנות שניהל. (ת.א. 1689/08).