יזם אמריקני יבנה 2,000 יחידות דיור בקרית מלאכי

לאחרונה רכש רוטנר שטח של 542 דונם בצמידות לבאר טוביה ולכפר ורבורג משלמה וחנניה גיבשטיין ב-95 מיליון שקל

קרית מלאכי, העיר ששמה הוא תרגום של לוס אנג'לס, כהוקרה לקהילה היהודית בעיר על תרומתם לפיתוח העיר, עומדת לקבל תוספת של שליש לפחות לאוכלוסייתה, הפעם בזכות השקעה של אריק (ריקי) רוטנר, יזם ובעלים של בנק משיקאגו.

לאחרונה רכש רוטנר שטח של 542 דונם בצמידות לבאר טוביה ולכפר ורבורג צפונית-מערבית ובמנותק מקריית מלאכי. שטח זה הועבר מוניציפאלית מבאר טוביה לקריית מלאכי בתחילת שנות ה-90.

בתב"ע (תוכנית בניין עיר) שנעשתה באמצע שנות ה-90 ניתנו זכויות בנייה ל-1,449 יחידות דיור, בשטח עיקרי של 247 אלף מ"ר ושטח מסחרי של כ-3,000 מ"ר. זאת, לצד מבני ציבור וכבישים, במרחק של ק"מ מהכניסה לכביש 6. חלק מהרצועה הירוקה של התב"ע הרלבנטית לשטח אף שייכת עדיין לבאר טוביה.

העלמות מס

רוטנר רכש את הקרקע משלמה וחנניה גיבשטיין ב-95 מיליון שקל. חנניה גיבשטיין הוא גם ראש עיריית ראשל"צ לשעבר חבר מועצת מקרקעי ישראל ולאחרונה נחשד בקשר לפרשת העלמות מס בפרשת מגדל W בפארק צמרת בת"א בעסקת המכירה לחברת קנדה-ישראל.

התב"ע המאושרת כיום כוללת 390 יחידות דו-משפחתיות, 75 יחידות דיור בנה ביתך ו-984 יחידות דיור בבנייה רוויה. לצד השטח המסחרי מסתכמים הדרכים, מבני הציבור והשטחים הירוקים ב-250 דונם לפחות. במשך מספר שנים היו מספר יזמים שהתעניינו ברכישה אולם המו"מ עם גיבשטיין לא הבשיל.

רוטנר, איל הון משיקאגו, דתי-לאומי יזם, בעל חברת ניהול של רשת בתי אבות גדולה וכן בעליו של Brickyard Bank עם מספר סניפים באזור שיקאגו. רוטנר, הצליח לרכוש את הקרקע מידי גיבשטיין, ולא פחות חשוב לחבור לראש העיר מוטי מלכה, כדי שיקדם את התוכנית.

קהל היעד של רוטנר, אשר עתיד להרחיב את כמות יחידות הדיור ל-2,000 בעקבות הקלות שבס, תוספות בנייה והקלות בוועדה המקומית (ושואף אף להרחיב את מספרן עד ל-3,000) מכוון את השכונה החדשה לקהל הכללי, אך עם אופי שימשוך קבוצה נרחבת של דתיים-לאומיים.

כוח עבודה גדול

ראש העיר, מוטי מלכה, אמר ל"גלובס" כי "תוך 7-8 חודשים ניתן לצאת לדרך ותוך 5-6 שנים הפרויקט יושלם. זה משמח שהרבה גופים מתעניינים בפרויקט כמו אינטל, שמחפשת 400 יח"ד וגם המשטרה והצבא.

כיום יש 6,000 בתי אב בישוב (עם למעלה מ-22 אלף תושבים) והשכונה החדשה תוסיף עוד 1,500-2,000. בינתיים ייכנסו הרבה מפעלים לפארק תעסוקה של 1,154 דונם שנרכש מהמינהל. מדובר על חברות חזקות עם כוח עבודה גדול כמו הארגז, נטו, חברת כדורי לרכב וחברת הנשק של ישראל". *