מריל לינץ' בסקירה חיובית על ישראל: "אם זה לא מקולקל - אל תתקן את זה!"

כלכלני מריל לינץ' מפרטים את 7 הסיבות לעוצמתה של ישראל עד כה, ו-7 הסיבות למה העוצמה צפויה להמשך ; עורכים השוואה בין ישראל לשווקים המתעוררים ומציינים כי למעו"ף תשואה עודפת של 17%

"אם זה לא מקולקל אל תתקן את זה!" זוהי הכותרת שנותנים האנליסטים ממריל לינץ' בסקירה מקיפה אותה פרסמו היום (ד') בה הם עורכים השוואה בין השוק הישראלי לשוווקים המתעוררים. ומפרטים את 7 הסיבות לעוצמתה של ישראל עד כה, ו-7 הסיבות להמשך עוצמתה מעתה והלאה.

הסקירה מרכזת את שבע הסיבות העיקריות בשלהן עולים ביצועי מדד המעו"ף וה-MXIL ב-17% וב-23% בהתאמה מעבר לביצועים שנרשמו בשווקים המתעוררים.

1) איכנות כלכלית ביחס לשווקים המתעוררים.

2) מדיניות מוניטרית מצמצמת מאופקת, בנק ישראל העלה את הריבית במידה זניחה שהסתכמה עד כה ב-0.25% השנה.

3) ישראל נותרה בהחזקת חסר בתיקי המשקיעים

4) החלק היחסי המצומצם של המערכת הפיננסית המקומית מסך המדד.

5) עוצמת המטבע המקומי ביחס לדולר.

6) השיפור הדרמטי שחל ברמות הרווחיות והמומנטום החיובי במחירי המניות של החברות הישראליות בינהן הם מציינים במיוחד את כי"ל וטבע אשר יחדיו מהוות כ-55% ממשקל המדד.

7) השוק הישראלי נחשב לשוק המגוון ביותר מבין השווקים המתעוררים.

והנה 7 הסיבות מדוע צופים כלכלני מריל לינץ' כי ישראל תוסיף להציג תשואה עודפת:

1) קצב צמיחת התמ"ג בישראל עומד על 4.4% וירידה קלה יחסית נרשמה בו ביחס לירידה שנרשמה בשווקים המתעוררים האחרים.

2) עד סוף השנה צפויה עלייה של 0.25% בריבית המקומית, המדיניות המוניטרית המצמצמת - מוגבלת.

3) סקר של מנהלי התיקים של מריל לינץ' מראה כי משקלן של המניות הישראליות בתיקים נותר בממוצע במשקל חסר של 22% ביחס להחזקות בשווקים המתעוררים האחרים.

4) מציינים את התוצאות החזקות יחסית הצפויים לבנקים הישראליים במחצית השניה של השנה, מדד הבנקים היווה את המרכיב המרכזי בירידות שנרשמו במדדים הישראליים במחצית הראשונה של השנה.

5) השקל התחזק בשיעור של 12% עד כה, ולדתם הכלכלנים הוא עדיין מוערך בחסר.

6) השיפור הדרמטי ברווחיות החברות הישראליות והמומנטום החיובי במחיריהן.

7) המשך העליונות של השוק הישראלי ביחס לשווקים המתעוררים שצפוי להציג צמיחה של 3.7% ב-12 החודשים הבאים ביחס לרמת המכפילים בהן היא פועלת.

לסיכום אומרים כלכלני בנק ההשקעות, אשר קיומו העצמאי השתנה לאחר שנרכש בימים האחרונים על ידי בנק אוף אמריקה בתמורה ל-50 מיליארד דולר: העלייה בריבית ובמדד המחירים לצרכן וחוסר רצון למימון חוזר של המערכת הבנקאית לחברות העסקיות אנו משלמים עתה את מחיר חגיגות האשראי של שנת 2007. לפי המודל של מריל המכונה "מלאכי המזומן לעומת שטני האשראי" מעדיפים במריל את ההשקעה בתחומי הטלקום, הקמעונאות, הכימיקלים והפארמה. לעומת זאת מגזר הנדל"ן, חברות ההחזקה מצויינות כשורט.