ערוץ המוזיקה ישדר הופעה של פול מקרטני במקביל להופעה בפארק הירקון

מדובר בהופעה שנערכה במסגרת מסע ההופעות העולמי של הזמר ; ערוץ 24: "מדובר בסוג של פיצוי למי שלא קנה כרטיסים" ; כזכור, ערוץ 10 הודיע כי ישדר את ההופעה - אך חזר בו לאחר שההפקה הישראלית התנגדה

הטריק של ערוץ המוזיקה: ישדר הופעה של פול מקרטני, בדיוק במקביל להופעתו בפארק הירקון, שתחל מחר (ה') בשעה 20:00. ל"גלובס" נודע כי בערוץ המוזיקה 24 החליטו "להפתיע" את ההפקה הישראלית של מקרטני, כמו גם את ערוץ 10 שהודיע כי ישדר את ההופעה, אולם חזר בו מהודעה זו לאחר שההפקה הישראלית התנגדה נחרצות.

ההופעה של מקרטני בערוץ 24 לא תהיה כאמור ההופעה שתתקיים בפארק הירקון. מדובר בהופעה המסכמת את מסע ההופעות העולמי האחרון של מקרטני הכוללת את להיטי תקופת הביטלס ושירים מקריירת הסולו של הזמר.

מערוץ 24 נמסר בתגובה כי ההחלטה לשדר את המופע התקבלה בעקבות פניות רבות של צופים. "לצערנו לא התאפשר לשום גורם בארץ לצלם את ההופעה בפארק הירקון, אז חשבנו שזה סוג של פיצוי למעריצי מקרטני שלא יכלו להגיע לשם פיזית".

כזכור, ביום שבת האחרון הודיע ערוץ 10 כי רכש את זכויות השידור של הופעתו של מקרטני בישראל. כבר למחרת בבוקר הודיע דודו ז'רז'בסקי, מפיק האירוע בארץ כי מדובר בהודעה מופרכת וכי ההופעה לא תשודר בישראל בשידור מצולם בטלוויזיה. למרות הצהרות אלה, בערוץ 10 המשיכו לטעון כי המופע של מקרטני ישודר במלואו בערוץ.

אתמול (ג') כבר הודו בערוץ 10 שכפי שזה נראה עתה, המופע לא ישודר בערוץ. לא מן הנמנע כי אם ערוץ 10 היה שומר על עצם כוונתו לשדר, עד לרגע האחרון, אכן היה משודר המופע בערוץ. ערוץ 10 היה מעוניין ובצדק למנף את עצם שידור המופע עד תום מול קהל הצופים וקהל המפרסמים ולכן היה צריך מספר ימי הכנה לשם כך. מנגד, עבור מפיקי ההופעה בארץ, הודעה זו היא בגדר מכה אנושה שעשויה הייתה לפגוע, במידה ולא היו יוצאות ההכחשות הגורפות, במכירת הכרטיסים שהגיעה לשיאה ימים ספורים לפני המופע.

מבחינת ערוץ המוזיקה מדובר בגימיק שיווקי. ברור שלא מדובר בהופעה הנוכחית ולכן הסיכויים שתפגע במכירת הכרטיסים אינם גבוהים. הערוץ, כמו גם זכיינית ערוץ 2 קשת, ממתינים בימים אלה לאישור הרשות להגבלים עסקיים ומועצת הרשות השנייה בדבר העסקה שנחשפה ב"גלובס", לפיה קשת תרכוש 40% ממניות ערוץ המוזיקה.