בית המשפט: פופולאריות אינה קריטריון לתמיכה כספית בענף ספורט

סוף לאפליה התקציבית של הענפים האולימפיים? המחוזי בת"א קבע שעירייה אינה יכולה להעדיף תמיכה כלכלית בענף ספורט קבוצתי על פני ענף אישי משיקולי פופולאריות

עירייה אינה ראשית לתת עדיפות בתמיכה כספית לענפי ספורט קבוצתיים על חשבון ענפי ספורט אישיים משיקולי פופולאריות. כך קבע בית המשפט המחוזי בת"א. בכך קיבל בית המשפט את העתירה שהגישה עמותת הפועל מופת בת-ים, המפעילה לדבריה בעיר קבוצות בענפי ספורט אישיים הגדולים בהרבה מענפי הספורט הקבוצתיים, נגד הכללים לחלוקת כספי התמיכה שאושרו בהחלטת מועצת העיר ביוני 2007.

העותרת טענה, באמצעות עו"ד שמעון טננבלט, שהכללים מפלים לרעה אותה ואת אגודות הספורט העוסקות בענפי הספורט האישיים, להבדיל מענפי הספורט הקבוצתיים, הן בתמיכה הכספית הישירה והן בתמיכה העקיפה - השתתפות העירייה בהוצאות אחזקת אולם ומתקני ספורט.

בתגובה טענה העירייה כי אילוצי תקציב אינם מאפשרים לה לעודד את כל סוגי הספורט ולקדם את כל הענפים באופן שווה, ועל כן היא העדיפה למקד את הסיוע בענפי הספורט הקבוצתי. זאת לאור ההתעניינות שמעוררים ענפי ספורט אלו.

השופטת אסתר קובו קבעה בפסק הדין כי העירייה התעלמה באופן מוחלט מענפי הספורט האישיים, אשר גם מהם צומחים ועולים ספורטאים המביאים כבוד לעיר, ובמקרה הנדון מדובר באפליה פסולה. כן קבעה השופטת שהעירייה לא נתנה הסביר מניח את הדעת מדוע העדיפה דווקא את ענפי הספורט הקבוצתיים שזוכים לפופולאריות, ובשל כך לקדמם ולהעדיפם. בהעדר הצדקה עניינית בוטלה החלטת העירייה, והיא חויבה לקבוע כללים חדשים לחלוקה.