3 אפיקי סחורות מומלצים להשקעה לתקופה הקרובה

הנפט הגיע לנקודת השפל, הכסף שווה זהב ולכותנה יש מתאם נמוך לשוק ההון

כשאפיקי ההשקעות המסורתיים צונחים, ואי הוודאות חוגגת, המשקיעים מחפשים אלטרנטיבות. הטרנד החם ביותר בזירה זו הוא הסחורות, שעלו בשנים האחרונות בקול תרועה רמה, וצנחו ברעש גדול לא פחות. גיא רוטנברג, מנכ"ל בית ההשקעות מרקט פלייס, מסמן עבורנו את שלוש הסחורות שכדאי לקחת בחשבון לתקופה הקרובה.

נפט - הגיע לנקודת השפל

במשברים שנגרמים כתוצאה ממחירי הנפט, השקעה בנפט כסחורה היא אופציה שבהחלט שווה לחשוב עליה. במקרה כזה, יש למשקיע אפשרות לתקוף את הבעיה ישירות באמצעות תיק ההשקעות שלו, על ידי רכישה של המרכיב שגורם להפסדים ביתר חלקי התיק. עם זאת, כאשר משבר בשוק ההון נובע מכניסה למיתון כלכלי, יש לצמצם את החשיפה לנפט מאחר שסביר שמחירו יירד עם התפתחות האטה כלכלית משמעותית.

לאחר ההתפתחות הבועתית בזהב השחור שהגיעה לשיא עם מחיר של קרוב ל-150 דולר לחבית באמצע יולי, ירד הנפט בחדות עד למחיר שפל של כ-90 דולר לחבית לפני כשבוע.

בתקופה הקרובה ניתן לצפות להתבססות של הנפט באזור המחירים של 90-120 דולר לחבית. פריצת רף ה-120 דולר תחזיר את הנפט למגמה שורית, עם ניסיון להמשך העליות ולשבירת השיא הקודם.

כסף - שווה זהב

הכסף, שנחשב לעיתים כזהב לעניים, מעניין במיוחד כסחורה. הוא נחשב לתנודתי, ואהוב על קרנות גידור וסוחרי יום כאחד. השקעה בכסף בזמן משבר פיננסי כדאית במיוחד בשל המתאם השלילי שלו מול שוק ההון. בדומה לזהב, גם הכסף שהיה בעבר מטבע עובר לסוחר, מהווה מפלט להשקעות כאשר האמון במערכת הפיננסית יורד.

בחינה של התנהגות מחיר הכסף לאורך שנים מראה כי הוא בדרך כלל מפגר במגמה שלו אחרי הזהב, כשזה האחרון רשם קפיצה נאה של למעלה מ-10% בימים האחרונים. הכסף הצטרף ליתר הסחורות בעליות המחירים החדות בשנים האחרונות כאשר עלה ממחיר של 5 דולר עד לרף של יותר מ-21 דולר בתחילת השנה. כיום המתכת הבוהקת מתומחרת סביב 12 דולר לאונקיה, ובסך הכל מהווה הזדמנות קניה לעומת מתכות אחרות.

כותנה - מתאם נמוך לשוק ההון

הכותנה נחשבת לאחת הוותיקות בבורסת הסחורות האמריקנית ונסחרת כיום סביב רמת מחירים של 60 סנט, אותה רמה בה היא נסחרה בתחילת 2007, ומעט מעל למחירה לאורך העשור האחרון. היתרון בהשקעה בכותנה בזמן משבר פיננסי הוא בכך שרמת המתאם בין השינוי במחירה לבין השינויים בשוק ההון היא מינימלית.

הכותנה אמנם השתלבה בגל העליות האחרון במחירי הסחורות, אך מחירה ירד באופן חד בשלושת החודשים האחרונים. הירידות הללו נובעות מהיבול שנקצר בימים אלו, וצפוי להיות טוב באופן משמעותי מבחמש השנים האחרונות.

עם זאת, בעוד שניתן להניח כי היבול המצוין כבר מתומחר במחיר הסחורה הרכה, יש לציין את הגידול המשמעותי בייבוא הכותנה האמריקני, שמגביר באופן משמעותי את הביקוש, ולמעשה מספק כמעט כל היצע שהאדמה מוציאה.

[לאתר חוזים עתידיים]