אלרון מביעה אמון בסטרלינג: תרכוש אג"ח להמרה של החברה בכ-16 מיליון שקל

נכון להיום מחזיקה אלרון באג"ח בסך של כ-8.7 מיליון שקל, המהווה כ-20.5% מסך הערך הנקוב של איגרות החוב ; הרכישה תגדיל את חלקה של אלרון בסדרת אגרות החוב להמרה שהונפקה על ידי סטרלינג ל-62.3% ; התשואה על האג"ח של סטרלינג עומדת על 20%

חברת אלרון מקבוצת אי.די.בי. שבשליטת איש העסקים נוחי דנקנר ובעלי המניות האחרים המחזיקים בחברת סטרלינג מביעים אמון בחברה שבראשה יושב הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ. אלרון הודיעה הערב (א'), על מתווה עקרוני לביצוען של מספר פעולות, לשם חיזוק איתנותה הפיננסית של סטרלינג בה מחזיקה החברה ב-50% במישרין ובעקיפין באמצעות חברה בת בשליטתן של אלרון, אר.די.סי ורפא"ל.

על פי המתווה בכוונת אלרון לרכוש איגרות חוב (סדרה א') של סטרלינג הניתנות להמרה למניות רגילות בנות 0.01 ש"ח ע.נ. כ"א , בהיקף כספי כולל של עד כ-16 מיליון שקל, ובמחיר של כ-90 אגורות לכל 1 שקל ע.נ. איגרות חוב, זאת בדרך ובתנאים שייקבעו על ידי אלרון ובכפוף לכל דין. בביצוע הרכישות האמורות בפועל תפעל אלרון באופן שלא יביא למחיקת איגרות החוב מהמסחר בבורסה, בגין הרכישות האמורות. המחיר בו מציעה אלרון לרכוש את אגרות החוב גבוה ב-22% ממחירן בתום המסחר. בסיום המסחר עמדה התשואה על האג"ח של סטרלינג על 20%.

נכון למועד דוח זה, מחזיקה אלרון באיגרות חוב בהיקף כספי של כ-8.7 מיליון שקל, ע.נ של איגרות החוב, המהווה כ-20.5% מסך הערך הנקוב של איגרות החוב. הרכישה עליה הודיעה אלרון הערב מהווה 42% מהסדרה, תגדיל את חלקה של אלרון בסדרת אגרות החוב להמרה שהונפקה על ידי סטרלינג ל-62.3%.

אלרון הודיעה לסטרלינג כי לאחר השלמת רכישות איגרות החוב כאמור לעיל, אם וככל שאכן יירכשו בפועל בהיקף שעליו יוחלט, בכוונתה לפעול לשחרור כספי הפקדון בהיקף שיהיה שווה, לכל הפחות, לחלקה של אלרון באיגרות החוב לאחר הרכישות, והעברת כספים אלו לשימושה של סטרלינג, בכפוף לכל דין.

בד בבד, הודיעה סטרלינג לאלרון כי לשם חיזוק בסיס ההון של סטרלינג, בכוונת סטרלינג ואלביט מערכות RDC ,לבצע בעתיד הקרוב הנפקת זכויות לכלל בעלי מניותיה. שלוש בעלות המניות הודיעו לסטרלינג על הסכמתן העקרונית להשתתף בהנפקת זכויות, זאת, בכפוף לבחינת התנאים המסחריים של הנפקת הזכויות שיוצעו על ידי סטרלינג לכלל בעלי מניותיה.

כמו כן, לשם מימון פעילותה השוטפת של סטרלינג, תקבל סטרלינג בשבועות הקרובים, הלוואה בסך של עד 2 מיליון דולר מבעלות המניות, בתנאים מסחריים שייקבעו ואשר יתאמו את התנאים לעסקה מזכה בין סטרלינג לבין בעלת השליטה בה, כהגדרתה בתקנות החברות.

יודגש כי האמור לעיל הוא מתווה עקרוני בלבד. ביצועו בפועל של מתווה זה כפוף לגיבוש התנאים המסחריים המפורטים לשביעות רצון הצדדים הנוגעים, לקבלת החלטות מתאימות בסטרלינג ובבעלות המניות, ובכפוף לכל דין.

סטרלינג הינה חברה המפתחת ציוד תקשורת למטוסים, הודיעה בשבוע שעבר על הסכם מכירה ראשון, שבכפוף לו תספק בשיתוף עם חברת EMS אנטנה לתקשורת במטוסים בפס רחב בהיקף של 9 מיליון דולר. זוהי ההזמנה הראשונה מתוך הסכם ארוך טווח עם ספק תקשורת בינלאומי, שאם ימומש במלואו תזכה סטרלינג להכנסות של 60 מיליון דולר בשנים הקרובות. המניה טיפסה ביום פרסום העסקה ב-8% במחזור הגדול פי 5 מהרגיל.

מאז שהונפקה החברה לפני כשנה - איבדה החברה כ-70% משווייה והיא נסחרת לפי 30 מיליון שקל. החברה ספגה הערת "עסק חי" בדו"חותיה הרבעוניים האחרונים.

החברה הנפיקה אגרות חוב להמרה ביוני 2007 בהיקף של 42 מיליון שקל, ונתנה למשקיעים בה אופציה לדרוש את פרעון האג"ח אם בתוך 18 חודשים אם לא תקבל הזמנה לספק מערכות ביותר מ-50 מיליון דולר.