עוד דחייה ביישום עסקת הפרסום של יאהו וגוגל; משרד המשפטים צריך עוד זמן לבדיקה

מבקרי העסקה אומרים כי היא תאפשר לשתי החברות, שהן מספר 1 ו-2 בשוק חיפושי האינטרנט, לפעול כמונופול בשוק הפרסום בצד חיפושי אינטרנט

גוגל ויאהו ידחו את יישום עסקת הפרסום המשותף שלהן כדי להעניק לפרקליטי משרד המשפטים האמריקני שהות נוספת לבחון את ההסכם, כך מסרו שתי החברות ביום ו'. העיכוב הנוסף יהיה לתקופה של פחות מחודש, מסר מקור המקורב לדיונים עם משרד המשפטים.

ההודעה היא סימן נוסף לכך שמשרד המשפטים חושש מן העסקה בין גוגל ויאהו, שתיים מהחברות הדומיננטיות ביותר בשוק האינטרנט. לפי העסקה, גוגל תספק מודעות שיוצמדו לתוצאות כמה חיפושים במנוע החיפוש של יאהו.

"שתי החברות הסכימו לעיכוב קצר ביישום ההסכם כדי להמשיך את הדיונים המתנהלים עם משרד המשפטים, מסרה גוגל בהודעה שפרסמה. "יש לנו דיונים עם המפקחים, ואנחנו מצפים להשיב לשאלות נוספות שלהם לגבי ההסכם", נאמר בהודעת יאהו.

מאז ההכרזה על שיתוף הפעולה בין שתי היריבות ב-12 ביוני, דוברי שתי החברות חזרו וטענו שאין תקדים לכך שמשרד המשפטים עצר עסקה מסוג זה. רק לפני שבועיים אמר מנכ"ל גוגל, אריק שמידט, שגוגל תמשיך בעסקה עוד לפני שמשרד המשפטים יסיים את בדיקתו. "בעסק שלנו, זמן הוא כסף", אמר שמידט.

מבקרי העסקה אומרים שהיא תאפשר לשתי החברות, שהן מספר 1 ו-2 בשוק חיפושי האינטרנט, לפעול כמונופול בשוק הפרסום בצד חיפושי אינטרנט.

משרד המשפטים אותת כבר בקיץ שאישור העסקה אינו יכול להיות עניין שגרתי. הוא פנה לשתי החברות בבקשה לקבלת "מידע שכרוך בחקירה אזרחית". בתחילת חודש זה שכר המשרד את סנדי ליטבק, פרקליט הגבלים עסקיים בדימוס, כדי לטפל בתיק.