הבית הלבן מנסה לפרק את הפצצה שהשליך ברלוסקוני: מכחיש שתהיה סגירה גלובלית של בורסות

מוקדם יותר אמר ראש ממשלת איטליה: "הרעיון של השעיית השווקים למשך התקופה שתידרש לכתיבה מחדש של התקנות נדון עתה" - ולפי הערכות היה אחד הגורמים לתנודות הגדולות שנרשמו הערב בוול סטריט

ממשל בוש ניסה הערב (ו') לפרק את הפצצה שהשליך ראש ממשלת איטליה, סילביו ברלוסקוני. דובר הבית הלבן הכחיש כאילו יש כוונה לסגירה גלובלית מתואמת של הבורסות עד לקביעת כללי משחק חדשים בשווקים הפיננסיים.

לאחר ישיבה של ממשלת איטליה, וקודם צאתו לארה"ב, אמר ברלוסקוני כי מנהיגי מדינות דנים עתה באפשרות של סגירת הבורסות ברחבי תבל כפסק זמן בשעה שהם "כותבים מחדש את כללי המסחר הפיננסי הבינלאומי".

"הרעיון של השעיית השווקים למשך התקופה שתידרש לכתיבה מחדש של התקנות נדון עתה", אמר ברלוסקוני. "פיתרון למשבר הפיננסי אינו יכול להימצא רק למדינה אחת, או אפילו רק לאירופה; חייב להימצא פיתרון גלובלי".

ברלוסקוני לא מסר פרטים באילו שינוים מדובר, אך אמר, כי מנהיגי תבל דנים עתה ב"(הסכמי) ברטון וודס חדשים". הסכמי ברטון וודס (ע"ש אתר קיט בניו-המפשיר, ארה"ב, שבו הם נחתמו) גובשו במאמץ לשקם את המערכת הכלכלית הבינלאומית לאחר מלחמת העולם השניה.

הדברים פשטו במהירות בכל הבורסות ולפי הערכות הם היו אחד הגורמים לתנודות הגדולות שנרשמו הערב בוול סטריט. דברי ברלוסקוני כיכבו באתרים הפיננסיים והכלליים בארה"ב.

אולם דובר הבית הלבן, טוני פראטו, אמר אמש: "בהחלט אין שום תכניות להתערב בתפקוד השווקים בארה"ב". אנליסטים אמרו, כי הוא התייחס רק לשווקים האמריקניים וכי הוא לא הוציא מכלל אפשרות שנשקלת הצעה לסגור בורסות מסוימות במדינות אחרות, כפי שקרה היום ברוסיה.

היום נערכת בוושינגטון פגישת שרי האוצר של שבע כלכלות הגדולות בעולם. הם יישארו בוושינגטון לפגישות עם עמיתים ממדינות אחרות במסגרת הוועידה החצי-שנתית של קרן המטבע שתיערך בסוף השבוע בעיר.