הכלכלן הראשי של קרן המטבע הבינלאומית ב"בשורה" לציבור המשקיעים: "שוקי המניות בעולם עלולים לאבד עוד 20% מערכם לפני שיצליחו להתאושש"

[לחמ"ל גלובס- המשבר העולמי: כל החדשות, הנתונים והפרשנויות] עם זאת גילה אוליבר בלנשרד אופטימיות: "יש אפס סיכויים לכך שהמצב יגיע למיתון בסגנון השפל הגדול של שנות ה-30 של המאה הקודמת" ; השבוע השחור של הבורסות: הדאו ג'ונס צנח ב-18.2%, הדאקס הגרמני נפל ב-23.9% והניקיי היפני התרסק ב-24% ; צפי לירידות חדות מחר בת"א: איך נערכים המשקיעים?

אוליבר בלנשרד, הכלכלן הראשי של קרן המטבע הבינלאומית (IMF) אמר היום (שבת) כי בתרחיש הגרוע ביותר, הממשלות יזדקקו לעוד כמה שבועות כדי להעריך במדויק את השפעת המהלכים שלהן על המצב הנוכחי. לדעתו, השווקים עלולים לאבד עוד 20% מערכם לפני שיצליחו להתאושש.

בלנשרד אמר את הדברים לעיתון האיטלקי "קוריירה דלה סרה". הוא הוסיף גם, כי יש "אפס סיכויים" שהמצב יגיע למיתון בסגנון השפל הגדול של שנות ה-30 של המאה הקודמת.

בלנשרד מעריך כי 100% מהצמיחה העולמית ב-2009 תגיע מהשווקים המתפתחים. לדעתו, סין צפויה להיות המרוויחה הגדולה מהמשבר העולמי.

הכלכלן של קרן המטבע צופה שסין תמצא את עצמה במעמד חזק יותר בכלכלה העולמית, כתוצאה מההתחזקות של הכלכלות המתפתחות. "הכלכלות המתפתחות יצמחו ב-6% ויהיו לכך השלכות מעשיות. תהיה תזוזה של מוקדי הכוח. סין תצא מחוזקת כתוצאה מכך", אמר בלנשרד.

עוד היד נטויה?

נזכיר כי שוקי המניות בעולם סיכמו אתמול שבוע שחור במיוחד. בוול סטריט, ה-S&P500 והדאו-ג'ונס הציגו את התשואה השבועית הגרועה בתולדותיהם - צניחה של 18.2%. באירופה הציגו המדדים נפילות שבועיות חדות לא פחות, ומדד הדאקס הגרמני צנח ב-23.9%. גם מקומן של הבורסות באסיה לא נפקד כאן, והניקיי היפני איבד 24% מערכו תוך שבוע.