ספר הבז': ירידה בפעילות הכלכלית בכל 12 המחוזות של ה'פד'

(עדכון)המכירות הקמעונאיות בארה"ב רשמו ירידה של 1.2% הירידה היא ירידה שלישית ברציפות ומהווה את הירידה החדה ביותר מזה עשור במכירות הקמעונאיות ; המלאים העסקיים בחודש אוגוסט עלו ב-0.3% בלבד לעומת צפי ל-0.5% ; מדד המחירים ליצרן לחודש ספטמבר בארה"ב כצפוי הציג ירידה של 0.4%, בהמשך לקיטון של 0.9% באוגוסט

ב-20:00 פורסם ספר הבז', הסוקר את המצב הכלכלי בארה"ב ב-12 המחוזות של הפדרל ריזרב. על פי ספר הבז' נרשמה ירידה בפעילות הכלכלית בכל המחוזות של ה'פד'.

הסיכום של ספר הבז' לחודש ספטמבר היה פסימי במיוחד ואנליסטים העריכו ב-CNBC בתגובה לפרסום הספר כי ייתכן ולמשק האמריקני ייקח שנה להתאושש מהמשבר הפוקד אותו.

ברוב המחוזות של ה'פד' נרשמה ירידה משמעותית בצריכה, ברכישת מכוניות וירידה במכירות הקמעונאיות וירידה בתיירות.

גם פעילות הייצור רשמה בארה"ב בחודש ספטמבר ירידה. בנוסף נרשמה ירידה נוספת במכירות הבתים והנכסים.

בכל המחוזות נרשמו קשיים בהשגת אשראי לעסקים ולצרכנים פרטיים. תחום החקלאות והמשאבים הטבעיים רשם דווקא עלייה ב-12 המחוזות של ה'פד' וסיפק נקודת אור.

הלחץ האינפלציוני התמתן מעט בחודש ספטמבר אך מאידך, שוק העבודה האמריקני נחלש עם עלייה מוגבלת של המשכורות וירידה בגיוס של עובדים חדשים.

ב-16:00 פורסמו נתונים אודות המלאים העסקיים בחודש אוגוסט שרשמו עלייה של 0.3% בלבד לעומת צפי לעלייה של 0.5%, זאת לאחר גידול של 1.1% ביולי.

ב-14:30 שעון ישראל, פורסמו נתונים אודות המכירות הקמעונאיות בחודש ספטמבר פורסמו גם כן ב-14:30, שהציגו ירידה של 1.2% כאשר כלכלנים צפו ירידה של 0.7%, לאחר ירידה של 0.3% בחודש אוגוסט שתוקנה ל-0.4%.

מדד המחירים ליצרן לחודש ספטמבר בארה"ב כצפוי הציג ירידה של 0.4%, בהמשך לקיטון של 0.9% באוגוסט. מדד הליבה עלה ב-0.4% לעומת צפי לעלייה של 0.2% כפי שעלה בחודש אוגוסט.

עוד באותה שעה, פורסם מדד הניו-יורק אמפייר סטייט לחודש אוקטובר, לבדיקת הפעילות התעשייתית באזור זה, והוא ירד ב-24.6 נקודות לעומת צפי לירידה של 10 נקודות. זאת בהמשך לקיטון של 7.4 נקודות בספטמבר.

להוציא מכוניות, המכירות הקמעונאיות ירדו ב-0.6% לעומת צפי לירידה מינורית יותר של 0.2%, זאת, לאחר ירידה של 0.9% בחודש הקודם שתוקנה מ-0.7%.

בחישוב שנתי עלה מדד המחירים לצרכן בארה"ב ב-4% לעומת צפי לעלייה של 3.8%.

[לאתר המט"ח]