סאלי מיי צמצמה את ההפסד ב-53.8% - אך החמיצה את תחזיות האנליסטים

חברת הלוואות הסטודנטים הגיעה לרווח נקי קטן מהמצופה בניכוי הלוואות מאוגחות ונגזרותיהן, בסך 201 מיליון דולר ; ההפרשה לחובות מסופקים על הלוואות שאינן בערבות הממשלה טיפסה ב-31.1%

סאלי מיי , חברת ההלוואות הגדולה ביותר בארה"ב לסטודנטים, פרסמה אמש (ד') לאחר המסחר בבורסה ביו-יורק את הדו"חות הכספיים לרבעון השלישי. החברה הפסידה 159 מיליון דולר לאור הקשיים בשוקי האשראי, שייקרו את עלויות גיוס הכספים שלה.

ועם זאת, החברה צמצמה מהותית את ההפסד בשורה התחתונה, בשיעור של 53.8% ליתר דיוק, לעומת הרבעון המקביל אשתקד; ההפסד למניה עומד אם כן על 40 סנט, לעומת 85 סנט ברבעון השלישי של 2007. בניכוי סעיפים מסוימים, מדובר אפילו ברווח - של 19 סנט למניה, אך האנליסטים ציפו בהקשר זה לרווח של 36 סנט למניה.

מהם אותם סעיפים שלא נכללו בתוצאות שלא על בסיס העקרונות החשבונאיים המקובלים (Non-GAAP)? מדובר בהלוואות סטודנטים המקובצים יחדיו כניירות-ערך ונגזרים כמכשירים פיננסיים מורכבים בהם נעשה שימוש כדי לגדר מפני תנודות בשערי הריבית, למשל CDO או SIV.

ההפסד הנקי (159 מיליון דולר) כולל הפרשה של 201 מיליון דולר לקרן הון בגין הפסדים לא ממומשים לפני מס, ולכן בניכויים החברה היתה מציגה רווח. שיעור חדלות-הפירעון בקרב הלוואות סטודנטים פרטיות שאינן מגובות ממשלתית מחד אך נושאות ריביות גבוהות יותר מאידך, המשיכו לטפס ברבעון. ההפרשה לחובות מסופקים טיפסה ב-31.1% ל-186.9 מיליון דולר.

בשורה חיובית ניתן למצוא בשורת הכנסות המימון, כלומר הרווחים מפערי הריבית בין גיוס הכסף לבין הלוואתו. הכנסות המימון גדלו ב-7.6% ל-474.7 מיליון דולר.

SLM CorporationSLM Corporation