מפרקי בורגראנץ' לביהמ"ש: לחקור את פז בנוגע לחוב של בורגראנץ' כלפיה

המפרקים הגישו בקשה לחקור את השיעבודים שיצרה החברה לטובת פז ואחרים

המפרקים הזמניים של בורגראנץ' מבקשים מבית המשפט המחוזי בתל-אביב לחקור את קבוצת פז בנוגע לחוב של בורגראנץ' כלפיה. המפרקים, עו"ד שאול ברגרזון ורו"ח אליעזר שפלר, מבקשים לחקור את השיעבודים שיצרה בורגראנץ', לרבות השיעבודים לטובת פז.

בפנייה לבית המשפט נאמר כי הצורך בבדיקת תוקף השיעבודים כבר בשלב זה של הפירוק הזמני נובע מ-3 טעמים עיקריים: ראשית, מההסכמה אליה הגיעו לפני כחודשיים באי-כוחם של מבקשי הפירוק ובא כוחה של פז, לפיה המפרק הזמני יבחן את תוקף השיעבוד שנרשם לטובת פז.

שנית, בבקשה נאמר כי לאחרונה אישר בית המשפט את מכירת בורגראנץ' לקבוצת אורגד, מכירה שקיבלה את אישור הממונה על ההגבלים העסקיים. לדברי המפרקים, נראה כי ייעשה ניסיון לגבש הסדר נושים מהר ככל האפשר, ולשם כך עליהם לגבש את עמדתם ביחס לשיעבודים שיצרה בורגראנץ' על נכסיה וקביעת סדרי הקדימויות בין הנושים, לצורך בחינת גיבוש הסדר נושים בלוח-זמנים קצר.

עוד טוענים המפרקים הזמניים כי גם אם לא יגובש הסדר נושים, האינטרס של כל הצדדים הוא להגיע למסקנות מהירות בשאלת תוקף השיעבודים. זאת, כדי שכספי התמורה לא יעוכבו זמן רב מעבר לנדרש בקופת הפירוק והכינוס.

כזכור לבורגראנץ' מונו מפרק זמני וכונס נכסים, לאחר שחברת פז הגישה לבית המשפט בקשות לכינוס נכסים נגדה. זאת, לאחר שטענה כי בעלי בורגראנץ' לא עומדים בתשלומים אליה בגין רכישת בורגראנץ' מידיה. (פש"ר 2295/08).